Hybryda MG Motor 1.5 16V Turbo PHEV GS6 272KM 15FKE weszła do produkcji w roku 2024 i zasila model MG HSII .Jest to innowacyjny układ hybrydowy typu Plug-in koncernu MG który zadebiutował w nowym modelu MG HSII. Bazą układu hybrydowego jest silnik beznyznowy z wtryskiem bezpośrednim wyposażony w turbo-kompresor z intercoolerem. Na napęd Hybrydowy składa się silnik spalinowy 1.5 16V Turbo 143KM oraz silnik elektryczny o mocy 183KM co łącznie dało moc systemową 272KM. Cały układ zespolony jest z 7-biegową automatyczną skrzynią DCT, która przekazuje napęd na przedzie koła.
Nowoczesna technologia która została zastosowana w tym napędzie typu Plug-in pozwala na pokonanie do 100km w trybie EV.Możliwe jest to między innymi dzięki potężnemu akumlatorowi o pojemności 21,7kWh który magazynuję ładowaną energię.Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować przy pomocy ładowarki Wollbox 7,1kW w niespełna 3 godziny .Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym. Producent podaje że w trybie EV w pełni naładowanym oraz pełnym zatankowaniu paliwa auto może pokonać dystans 1000km !Za wszystko odpowiada elektronika która steruje całym układem i dostosowuje go do danych możliwości oraz warunków drogowych.Jednostka seryjnie została wyposażona w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1496 cm3
Zakres mocy: 143 KM
Moment obrotowy: 230 Nm
Pojemność baterii: 21.7 kWh
Zasięg silnika EV: 100 km
Moc silnika EV: 183 KM
Moment obrotowy EV: 340 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 272 KM
Moment obr. układu: 365 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |