Hybryda Plug-in Honda 2.0 16V i-MMD e:PHEV 184KM LFC2 weszła do produkcji w 2023 roku i ma zastosowanie w modelu Honda CR-V szóstej generacji. Bazą napędu hybrydowego jest znana jednostka benzynowa 2.0 i-VTEC z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w zmienne fazy rozrządu i-VTEC i pracująca w cyklu Atkinsona. Pod maską znajdziemy wspomniany silnik spalinowy o pojemności 2.0 148KM który został zespolony z silnikiem elektrycznymi o mocy 184KM. Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią e-CVT, która przekazuje napęd na przedzie koła.
To napęd typu Plug-in, który można ładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego. W trybie pełnej elektryki producent deklaruje pokonanie dystansu do 82km. Jest to możliwe ze względu na pojemną baterii litowo-jonowej o pojemności 17.7kWh umieszczoną pod przednimi fotelami. Musimy pamiętać że w trybie elektryczny można poruszać się do 140km/h – powyżej tej prędkości auto przełącza się tryb spalinowy. Silnik został seryjnie wyposażony w system start&stop oraz filtr cząstek stałych GPF .
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1993 cm3
Zakres mocy: 148 KM
Moment obrotowy: 189 Nm
Pojemność baterii: 17.7 kWh
Zasięg silnika EV: 82 km
Moc silnika EV: 184 KM
Moment obrotowy EV: 335 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 15.6 kWh/100km
Moc układu: 184 KM
Moment obr. układu: 335 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |