Hybryda Plug-in Hyundai/Kia 1.6 16V GDI PHEV DCT G4LL wszedł do produkcji w roku 2022 i zasila model Kia Niro II. Jednostka wolnossąca 1.6 GDi z rodziny Smartstream wyposażona we wtrysk bezpośredni ,system Dual CVVT oraz dwusprzęgłową automatyczną skrzynię 6-biegową DCT.Pod maską znajdziemy wspomniany silnik 1.6 GDI 105KM zespolony z silnikiem elektrycznym o mocy 84KM oraz baterią litowo-polimoerową o pojemności 11,1kWh .Całkowita moc układu hybrydowego wynosi aż 183KM .
Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować na specjalnych stacjach przy pomocy ładowarki 7,2kW.Producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora zasięg auta sięga od 59km do 65km.Tryb całkowicie elektryczny możemy uruchomić się za pomocą przycisku EV,natomiast po wyładowaniu się baterii silnik spalinowy włącza się samoczynnie do pracy.W trybie hybrydowym oba silniki współpracują ze sobą automatycznie co przekłada się na bardzo niskie zużycie paliwa..Bez wątpienia jest to godny uwagi napęd hybrydowy który sprawdza się zarówno w jeździe miejskiej jaki również w trasie.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1580 cm3
Zakres mocy: 105 KM
Moment obrotowy: 144 Nm
Pojemność baterii: 11.1 kWh
Zasięg silnika EV: 59-65 km
Moc silnika EV: 84 KM
Moment obrotowy EV: 203 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: do 13 kWh/100km
Moc układu: 183 KM
Moment obr. układu: 265 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |