Hybryda Plug-in Hyundai/Kia 1.6 16V GDI PHEV DCT G4LL

46
Hybryda Plug-in Hyundai/Kia 1.6 16V GDI PHEV DCT G4LL

Napędy hybrydowe Hyundai / Kia są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Hybryda Plug-in Hyundai/Kia 1.6 16V GDI PHEV DCT G4LL wszedł do produkcji w roku 2022 i zasila model Kia Niro II. Jednostka wolnossąca 1.6 GDi  z rodziny Smartstream wyposażona we wtrysk bezpośredni ,system Dual CVVT oraz dwusprzęgłową automatyczną skrzynię 6-biegową DCT.Pod maską znajdziemy wspomniany silnik 1.6 GDI 105KM zespolony z silnikiem elektrycznym o mocy 84KM oraz baterią litowo-polimoerową o pojemności 11,1kWh .Całkowita moc układu  hybrydowego wynosi aż 183KM .


Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować na specjalnych stacjach  przy pomocy ładowarki 7,2kW.Producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora zasięg auta sięga od 59km do  65km.Tryb całkowicie elektryczny możemy uruchomić się za pomocą przycisku EV,natomiast  po wyładowaniu się baterii silnik spalinowy włącza się samoczynnie do pracy.W trybie hybrydowym oba silniki współpracują ze sobą automatycznie co przekłada się na bardzo niskie zużycie paliwa..Bez wątpienia jest to godny uwagi napęd hybrydowy który sprawdza się zarówno w jeździe miejskiej jaki również w trasie.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1580 cm3

Zakres mocy: 105 KM

Moment obrotowy: 144 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 11.1 kWh

Zasięg silnika EV: 59-65 km

Moc silnika EV: 84 KM

Moment obrotowy EV: 203 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: do 13 kWh/100km

Moc układu: 183 KM

Moment obr. układu: 265 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra elastyczność
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W-30/ACEA A5 , wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami