Hybryda Plug-in VW 2.0 16V TFSI eHybrid EA888evo4 DRYA weszła do produkcji w roku 2021 i zasila samochody Audi A6, A7 i Q5. Bazą napędu jest jednostka 2.0 16V TFSI EA888evo o mocy wyjściowej 265KM z maks. momentem 370Nm do którego dołączono silnik elektryczny z mocą 143KM i 350Nm co wspólnie daje moc systemową 299 lub 367KM w zależności od wersji. W nowej odmianie silnika znajdują się akumulatory litowo-jonowe o pojemności 17.9 kWh umieszczone pod podłogą bagażnika, Silnik współpracuje z 7-biegowym automatem S-tronic który przekazuje napęd na wszystkie koła. Silnik pozwala na przejazd w trybie elektrycznym EV 63-68km z prędkością nie większą niż 135km/h.
Jednostka spalinowa
Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI o mocy 265KM, z rodziny EA888evo, wszedł do produkcji w 2019 roku. Jest to czwarta generacja tej jednostki. Konstrukcja silnika została poddana modyfikacjom w celu uniknięcia poważnych usterek, które dotknęły poprzednie wersje, co pozwoliło wyeliminować dużą awaryjność.
Najważniejszą zmianą było wprowadzenie faz rozrządu na obu wałkach, co łatwo można sprawdzić na obudowie silnika. Ale najbardziej oczekiwaną zmianą była zmodyfikowana budowa głowicy oraz tłoków, co pozwoliło na wyeliminowanie dużego zużycia oleju, które dotykało tych silników. Zastosowano nowy układ wtryskowy, a turbosprężarka otrzymała zawór spustowy sterowany elektronicznie. Te oraz wiele innych rozwiązań wpłynęły na wyższą kulturę pracy, lepszą dynamikę oraz niższy poziom spalania, a co najważniejsze, silnik stał się praktycznie bezawaryjny.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1984 cm3
Zakres mocy: 265 KM
Moment obrotowy: 370 Nm
Pojemność baterii: 17.9 kWh
Zasięg silnika EV: 62-73 km
Moc silnika EV: 143 KM
Moment obrotowy EV: 350 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 19-21 kWh/100km
Moc układu: 299-367 KM
Moment obr. układu: 450-500 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |