Miękka hybryda Nissan 1.3 16V DIG-T Hybrid HR13DDT

619
Miękka hybryda Nissan 1.3 16V DIG-T Hybrid HR13DDT

Napędy hybrydowe Nissan są stosowane w samochodach marki

  • Nissan
  • Infiniti

Silnik Nissan 1.3 DIG-T Mild Hibrid o mocy 140KM lub 158KM  wszedł do produkcji w 2022 roku jako miękka hybryda i zasila model Nissan Qashqai III generacji. Jednostka znana również  z modeli Renault Arkana oraz Austral o oznaczeniu 1.3 TCe. Znajdziemy tu mały 12V silnik elektryczny z baterią o pojemności 0,15kwH dzięki czemu obniżono emisję  spalin do poziomu 138g. Ponadto w silniku zastosowano filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na osiągnięcie rygorystycznych norm Euro6d-temp.


Konstrukcja silnika  powstała przy współpracy dwóch koncernów Mercedesa oraz Renault i weszła do produkcji w 2018 roku .Znajdziemy ją pod maską szeregu modeli takich marek jak Renault, Dacia, Nissan, Mitsubishi oraz Mercedes-Benz. Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtrysku bezpośredniego typu Common Rail .Całość współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar. To bardzo nowatorskie rozwiązanie które do niedawana było stosowane tylko w silnikach diesla. Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu. Układ rozrządu oparty został na łańcuchu to duży atut który nie jest narażony na zerwanie jak w przypadku paska. Silnik charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką ,wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. Auta w cyklu mieszanym spalają średnio 7l co jest bardzo dobrym wynikiem zwłaszcza że mamy do czynienia z modelami typu SUV.W opinii użytkowników jednostka uchodzi za trwałą i mało awaryjną jednak wymaga odpowiedniego dbania o serwis oraz tankowania wysokiej jakości pal

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1332 cm3

Zakres mocy: 140-158 KM

Moment obrotowy: 240-260 Nm

Silnik elektryczny

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 12V mHEV (mikro)

Moc układu: 140-158 KM

Moment obr. układu: 240-260 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: RN17FE 0W20/5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
50%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami