Napęd hybrydowy Honda 2.0 16V i-MMD e:HEV Hybrid 184KM LFC1 wszedł do produkcji w 2023 roku i ma zastosowanie w modelach Civic, ZR-V i CR-V. Bazą napędu hybrydowego jest znana jednostka benzynowa 2.0 i-VTEC w której przeprowadzono szereg modyfikacji. Silnik z wtryskiem bezpośrednim wyposażony w zmienne fazy rozrządu i-VTEC pracujący w cyklu Atkinsona. Cały zespół hybrydowy składa się z silnika spalinowego oraz dwóch elektrycznych co łącznie daje moc systemową 184KM. Wspomniany układ hybrydowy może pracować w trzech trybach: benzynowym, elektrycznym oraz hybrydowym.
W trybie elektrycznym EV – electric vehicle włączanym z przycisku można pokonać nie więcej niż 2km. Każde ruszanie pojazdu oraz powolne tocznie odbywa się w trybie elektrycznym. Natomiast w trybie hybrydowym silnik benzynowy pracuje jako generator prądu, który dostarcza prąd do silników elektrycznych, te automatycznie włączają się do pracy kiedy jest na to zapotrzebowanie. Nadmiar nagromadzonej energii jest magazynowany w baterii litowo-jonowej, która jest umieszczona pod tylnymi siedzeniami. Układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią e-CVT, która przekazuje napęd na przedzie koła.
Trzeba nadmienić że jednostka posiada sprzęgło blokujące, które jest automatycznie rozłączane co pozwała na przeniesienie mocy na przednie koła. Natomiast podczas jazdy w trasie sprzęgło się załącza i auto pracuje tylko na silniku benzynowym. Te wszystkie założenia mają za zadanie obniżenie spalania oraz emisji spalin która w tym przypadku spełnia normy Euro 6d. Ponadto silnik został wyposażony w system start&stop oraz filtr cząstek stałych GPF. Kierowcy będą mile zaskoczeni spalaniem, które w przypadku Hondy CR-V w mieści wynosi ok. 6l/100km. Biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z dosyć ciężkim autem jest to wynik zadowalający.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1993 cm3
Zakres mocy: 141-148 KM
Moment obrotowy: 182-189 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: 2 km
Moc silnika EV: 184 KM
Moment obrotowy EV: 315-335 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 184 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |