Silnik BMW 1.5 R3 12V Plug-in Hybrid B38K15 w wersji BiTurbo miał zastosowanie w latach 2014-2020 w modelu BMW i8. Jego bazą jest silnik 1.5 12V Twin Power B38 o mocy 231KM do którego dołączony jest silnik elektryczny o mocy 131 KM (od 2018 roku 143KM) co łącznie daje moc systemową 362KM (od 2018 roku 374KM). Silnik został wyposażony w 6-stopniową automatyczną skrzynię biegów Steptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Rozkład napędów w BMW i8 wygląda następująco – silnik spalinowy umieszczono z tyłu natomiast elektryczny na przedniej osi. Całość spina akumulator między osiami co wpływa na idealne rozłożenie masy auta,
Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie wysokoprądowego generatora tylnej osi, którego zadaniem jest wspomaganie silnika benzynowego na krótkich odcinkach. Generuje on moc 15 kW i moment obrotowy 150 Nm, co umożliwia płynny rozruch oraz wyłączanie silnika. W tym przypadku mamy doczynienia z hybrydą Plug-in co pozwala na jej ładowanie z gniazdka i jazdę w trybie EV. Sam silnik elektryczny pozwala na pokonanie około 40-50km, co jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie. Na świetne osiągi oraz niski poziom spalania wpływa unikatowy system xDrive, który świetnie współpracuje z całym układem hybrydowym.
Warto również wspomnieć, że silnik 1.5 B38 jest częścią modułowej konstrukcji, w której znajduje się również silnik o tej samej pojemności, 1.5d B37 Diesel. Celem inżynierów BMW jest stworzenie modułowych silników, co przynosi korzyści całej rodzinie, ponieważ wiele podzespołów może być wspólnych. Cała rodzina silników jest produkowana w fabryce BMW Steyr w Austrii.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1499 cm3
Zakres mocy: 231 KM
Moment obrotowy: 320 Nm
Pojemność baterii: 5.2-9.4 kWh
Zasięg silnika EV: 37-55 km
Moc silnika EV: 131-143 KM
Moment obrotowy EV: 250 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: <14.0 kWh/100km
Moc układu: 362-374 KM
Moment obr. układu: 570 Nm
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: pośredni
BiTurbo
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |