Silnik Ford 2.0 16V Energi Hybrid był stosowany w latach 2015-2017 w modelu Ford C-Max. Bazą układu jest 16-zaworowa jednostka wolnossąca pracująca w cyklu Atkinsona. Na napęd Plug-in Hybrid składa się silnik spalinowy 2.0 16V 141KM oraz silnik elektryczny o mocy 120KM co łącznie dało moc systemową 185KM. Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią CVT, która przekazuje napęd na przedzie koła.
Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym. Producent podaje że w trybie EV auto może pokonać dystans do 31KM .W tym układzie auto może poruszać się za pomocą silnika spalinowego lub elektrycznego w zależności od sytuacji. Średnie spalanie auta oscyluje w granicach 5.4l. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę przede wszystkim za bezawaryjność oraz niskie koszty utrzymania.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1999 cm3
Zakres mocy: 141 KM
Moment obrotowy: 175 Nm
Pojemność baterii: 7.6 kWh
Zasięg silnika EV: 31 km
Moc silnika EV: 120 KM
Moment obrotowy EV: 240 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 185 KM
Moment obr. układu: 300 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |