Silnik Ford 2.5 16V Duratec Plug-in Hybrid wszedł do produkcji w roku 2020 jako całkowicie nowa konstrukcja drugiej generacji PHEV koncernu Ford. Jednostka jest następcą silnika 2.3 Duratec który jest mniej wydajny i nie spełnia obecnych norm spalin. Bazą układu jest 16-zaworowa jednostka wolnossąca pracująca w cyklu Atkinsona. Jest to kolejna odmiana silników hybrydowych forda którą można ładować z gniazdka. Odmiana 2.5 16v 190KM Hybrid jest klasyczna hybrydą bez możliwości ładowania za pomocą kabla.
Na napęd Plug-in Hybrid składa się silnik spalinowy 2.5 16V 152KM oraz silnik elektryczny o mocy 131M co łącznie dało moc systemową 224KM.Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią CVT która przekazuje napęd na przedzie koła. Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym. Producent podaje że w trybie EV auto może pokonać dystans do 88KM .W rzeczywistości zasięg auta w trybie mieszanym wskazuje na dystans 57km,jednak wszystko jest uzależnione od szeregu czynników.
Energia jest magazynowana w baterii litowo -jonowej o pojemności 14.4 kWh która jest umieszczonych pod podłogą. Ładowanie odbywa się za pomocą klasycznego gniazdka 230V oraz z ładowarki publicznej. Czas ładowania z gniazdka 230V to około 6 godzin natomiast korzystając z ładowarki publicznej przy pomocy kabla 7kW wynosi ok.4 godzin. Dodatkowo auto posiada kilka trybów umożliwiających doładowanie akumulatora do 80% np. w trybie EV Charge przy pomocy silnika spalinowego. W trybie klasycznej hybrydy auto porusza się przy pomocy silnika elektrycznego jednak jak tylko jest to możliwe automatycznie przełącza się na tryb elektryczny. Średnie spalanie w trybie hybrydowym oscyluje w granicach 7 litrów na 100km.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2488 cm3
Zakres mocy: 152 KM
Moment obrotowy: 200 Nm
Pojemność baterii: 14.4 kWh
Zasięg silnika EV: 56-72 km
Moc silnika EV: 131 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 14-15 kWh/100km
Moc układu: 224 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |