Silnik Ford 3.0 V6 EcoBoost Plug-in Hybrid 457KM C30PDTX wszedł do produkcji w roku 2019 i zasila model Ford Explorer. Jednostka benzynowa z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w dwie turbosprężarki TwinTurbo. Na napęd Plug-in Hybrid składa się silnik spalinowy 3.0 V6 349KM oraz silnik elektryczny o mocy 102M co łącznie dało moc systemową 457KM. Cały układ zespolony jest z automatyczną 10-biegową przekładnią która przekazuje napęd na dwie osie.
Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy, wspólny napęd hybrydowy lub EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym. Producent podaje że w trybie EV auto może pokonać dystans do 42KM .W rzeczywistości zasięg auta w trybie mieszanym wskazuje na dystans 35km, biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z 2.5 tonowym kolosem jest to wynik satysfakcjonujący.
Energia jest magazynowana w baterii litowo -jonowej o pojemności 13.6 kWh która jest umieszczony pod tylnymi siedzeniami.Akumlator można ładować na kilka sposobów,za pomocą klasycznego gniazdka 230V, ładowarki publicznej oraz pod czas jazdy odzyskując energię..Czas ładowania z gniazdka 230V to około 6 godzin natomiast korzystając z ładowarki publicznej wynosi ponad.4 godzin.
Dodatkowo napęd hybrydowy posiada kilka trybów pracy, EV-elektryczny, automatyczny oraz ładowanie i utrzymywanie poziomu naładowania baterii .W trybie klasycznej hybrydy auto porusza się przy pomocy silnika spalinowego jednak jak tylko jest to możliwe automatycznie przełącza się na tryb elektryczny. Średnie spalanie w trybie hybrydowym na trasie oscyluje w granicach 7 litrów na 100km.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2956 cm3
Zakres mocy: 349 KM
Moment obrotowy: 555 Nm
Pojemność baterii: 13.6 kWh
Zasięg silnika EV: 42 km
Moc silnika EV: 102 KM
Moment obrotowy EV: 300 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 20-21 kWh/100km
Moc układu: 457 KM
Moment obr. układu: 825 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
TwinTurbo
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |