Hybryda Honda 1.5 16V i-MMD e:HEV Hybrid 109KM LEB8

59
Hybryda Honda 1.5 16V i-MMD e:HEV Hybrid 109KM LEB8

Napędy hybrydowe Honda są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.5 16V i-MMD e:HEV Hybrid LEB8 wszedł do produkcji w 2020 roku i zasila model Honda Jazz. Bazą napędu hybrydowego jest znana jednostka benzynowa 1.5 i-VTEC, w której przeprowadzono szereg modyfikacji. Silnik wolnossący z wtryskiem bezpośrednim wyposażony w zmienne fazy rozrządu i-VTEC. Cały zespół hybrydowy składa się z silnika spalinowego 1.5 98KM oraz silnika elektrycznego o mocy 109KM. W tym przypadku układ hybrydowy działa inaczej niż ma to miejsce w klasycznych hybrydach.


Mianowicie silnik spalinowy pracuje w większości jako generator prądu. Jedynie przy większych prędkościach włącza się do pracy przekazując moc na koła przednie. Oznacza to, że głównym napędem jest silnik elektryczny, który jest wspomagany przez silnik spalinowy. Silnik elektryczny pracuje maksymalnie długo aż do wyczerpania energii a gdy to nastąpi do pracy włącza się jednostka spalinowa aby doładować akumulator.


W trybie elektrycznym EV Honda czerpie prąd z pojemnej baterii litowo-jonwoej umieszczonej pod tylnymi siedzeniami w podłodze. W momencie odpowiedniej ilości energii napęd przełącza się na tryb EV co pozwala na pokonanie kolejnych kilometrów na silniku elektrycznym. Te wszystkie założenia mają za zadanie obniżenie spalania oraz emisji spalin która w tym przypadku spełnia normy Euro 6d. Ponadto silnik został wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1498 cm3

Zakres mocy: 98 KM

Moment obrotowy: 131 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 109 KM

Moment obrotowy EV: 253 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 109 KM

Moment obr. układu: 253 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika na wyższych obrotach
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 0W-20 / ACEA C5 , wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami