Silnik Honda 1.5 16V i-MMD e:HEV Hybrid LEB8 wszedł do produkcji w 2020 roku i zasila model Honda Jazz. Bazą napędu hybrydowego jest znana jednostka benzynowa 1.5 i-VTEC, w której przeprowadzono szereg modyfikacji. Silnik wolnossący z wtryskiem bezpośrednim wyposażony w zmienne fazy rozrządu i-VTEC. Cały zespół hybrydowy składa się z silnika spalinowego 1.5 98KM oraz silnika elektrycznego o mocy 109KM. W tym przypadku układ hybrydowy działa inaczej niż ma to miejsce w klasycznych hybrydach.
Mianowicie silnik spalinowy pracuje w większości jako generator prądu. Jedynie przy większych prędkościach włącza się do pracy przekazując moc na koła przednie. Oznacza to, że głównym napędem jest silnik elektryczny, który jest wspomagany przez silnik spalinowy. Silnik elektryczny pracuje maksymalnie długo aż do wyczerpania energii a gdy to nastąpi do pracy włącza się jednostka spalinowa aby doładować akumulator.
W trybie elektrycznym EV Honda czerpie prąd z pojemnej baterii litowo-jonwoej umieszczonej pod tylnymi siedzeniami w podłodze. W momencie odpowiedniej ilości energii napęd przełącza się na tryb EV co pozwala na pokonanie kolejnych kilometrów na silniku elektrycznym. Te wszystkie założenia mają za zadanie obniżenie spalania oraz emisji spalin która w tym przypadku spełnia normy Euro 6d. Ponadto silnik został wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1498 cm3
Zakres mocy: 98 KM
Moment obrotowy: 131 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 109 KM
Moment obrotowy EV: 253 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 109 KM
Moment obr. układu: 253 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |