Hybryda Honda 1.5 16V i-MMD e:HEV Hybrid 131KM LEC3

893
Hybryda Honda 1.5 16V i-MMD e:HEV Hybrid 131KM LEC3

Napędy hybrydowe Honda są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.5 16V i-MMD e:HEV Hybrid 131KM LEC3 wszedł do produkcji w 2021 roku i zasila model Honda HR-V. Bazą napędu Hybrydowego jest znana jednostka benzynowa 1.5 i-VTEC, w której przeprowadzono szereg modyfikacji. Silnik  wolnossący z wtryskiem bezpośrednim wyposażony w zmiennymi fazami rozrządu i-VTEC. Cały zespół hybrydowy składa się z silnika spalinowego 1.5 107KM oraz silnika elektrycznego o mocy 131KM. W tym przypadku układ hybrydowy działa inaczej niż ma to miejsce w klasycznych hybrydach.


Mianowicie silnik spalinowy pracuje w większości jako generator prądu. Jedynie przy większych prędkościach włącza się do pracy przekazując moc na koła przednie. Oznacza to, że głównym napędem jest silnik elektryczny, który jest wspomagany przez silnik spalinowy. Silnik elektryczny pracuje maksymalnie długo aż do wyczerpania energii a gdy to nastąpi do pracy włącza się jednostka spalinowa aby doładować akumulator.


W trybie elektrycznym EV Honda czerpie prąd z pojemnej baterii litowo-jonowej umieszczonej pod tylnymi siedzeniami w podłodze. W momencie odpowiedniej ilości energii napęd przełącza się na tryb EV co pozwala na pokonanie kolejnych kilometrów na silniku elektrycznym. Te wszystkie założenia mają za zadanie obniżenie spalania oraz emisji spalin która w tym przypadku spełnia normy Euro 6d. Ponadto silnik został wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1498 cm3

Zakres mocy: 107 KM

Moment obrotowy: 131 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 131 KM

Moment obrotowy EV: 253 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 131 KM

Moment obr. układu: 253 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika na wyższych obrotach
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 0W-20 / ACEA C5 , wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

15.10.2024 Po liftingu ,bardzo dobre
(10.0)
Opinia: Bardzo dobre auto ,po testach hybryd toyoty wybrano honda hrv
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Oszczędny ,dobrze się zbiera ,cichy ,powyżej 125-130 km/h spalanie wzrasta do 6.5 l
Wady: Nie ma wad
  • Silnik: 131km
  • Rocznik: 2024
  • Przebieg: 5000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
20.12.2023 Honda HR-V
(10.0)
Opinia: Silnik godny polecenia,po dwóch latach użytkowania same superlatywy.Auto nie nie jest bo waga 1400kg a przy tym dynamika bardzo dobra i spalanie bardzo niskie.W jeździe miejskiej wychodzi od 3.5 do 4.5 litrów to za sprawą opcji EV. Natomiast trasa jest uzależniona od prędkości,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: silnik bardzo cichy elastyczny z dostatkiem mocy,spalanie na bardzo niskim poziomie,brak jakichkolwiek problemów.
Wady: nie znalazłem
  • Silnik: 1.5 i-MMD 130KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 27.000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam