Silnik Hyundai/Kia 1.5 16V T-GDI 48V Hybrid G4LK wszedł do produkcji w roku 2020 jako miękka hybryda i zasila samochody Hyundai i30, Kia cee’d oraz Xceed. Pod maską znajdziemy turbodoładowany silnik 1.5 T-GDI 160KM z rodziny Smartstream zespolonym z małą 48 -woltową instalacją elektryczną .
Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co znacząco obniża spalanie.To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy.Dodatkowa moc która generuje instalacja 48V znacząco wpływa na przyspieszenie które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne.Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym jedynie służy do wspomagania pracy silnika spalinowego
Opis ogólny jednostki 1.5 T-GDI
Silnik Hyundai/Kia 1.5 T-GDI 160KM wszedł do produkcji w 2020 roku i zasila modele Hyundai i30. To odmiana z rodziny SmartStream opracowana przez inżynierów Hyundai Motor Group. Jednostka została oparta na wersji wolnossącej z roku 2019 w której wprowadzono szereg zmian. Silnik został wyposażony we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę – to dwie najbardziej istotne zmiany. Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie termostatu sterowanego modułem, którego zadaniem jest szybsze nagrzanie jednostki. Silnik może poszczycić się niezła dynamiką, przyzwoitą kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. W testach Hyundai i30 średnio spala 7 l na 100km..
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1482 cm3
Zakres mocy: 160 KM
Moment obrotowy: 253 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: - KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 160 KM
Moment obr. układu: 253 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |