Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI Plug-in Hybrid G4LE wszedł do produkcji w roku 2017 i zasila modele marki Hyundai oraz Kia. Jednostka wolnossąca 1.6 GDi z rodziny Smartstream wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz systemem Dual CVVT .Pod maską znajdziemy wspomniany silnik 1.6 GDI 105KM zespolony z silnikiem elektrycznym o mocy 60KM oraz baterią litowo-polimoerową o pojemności 8,9kWh .Całkowita moc układu hybrydowego wynosi aż 141KM .
Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować na specjalnych stacjach przy pomocy ładowarki 7,2kW.Producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora zasięg auta sięga od 55km do 60km.Tryb całkowicie elektryczny możemy uruchomić się za pomocą przycisku EV,natomiast po wyładowaniu się baterii silnik spalinowy włącza się samoczynnie do pracy.W trybie hybrydowym oba silniki współpracują ze sobą automatycznie co przekłada się na bardzo niskie zużycie paliwa..Bez wątpienia jest to godny uwagi napęd hybrydowy który sprawdza się zarówno w jeździe miejskiej jaki również w trasie.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1580 cm3
Zakres mocy: 105 KM
Moment obrotowy: 147 Nm
Pojemność baterii: 7.1 kWh
Zasięg silnika EV: 52-60 km
Moc silnika EV: 60 KM
Moment obrotowy EV: 170 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 10-12 kWh/100km
Moc układu: 141 KM
Moment obr. układu: 265 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |