Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI Hybrid G4FT wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila modele marki Kia oraz Hyundai. Jednostka 1.6 T-GDi z rodziny Smartstream wyposażona we wtrysk bezpośredni z turbodoładowaniem oraz najnowszym systemem CVVD .Jest to pierwszy silnik benzynowy na świecie w którym zastosowano technologię bezstopniowego czasu otwarcia zaworów CVVD (Continuously Variable Valve Duration).Pod maską znajdziemy wspomniany silnik 1.6 T-GDI 180KM zespolony z silnikiem elektrycznym o mocy 60KM oraz baterią litowo-jonową o pojemności 1.49kWh .Całkowita moc układu hybrydowego wynosi 230KM .
Cały układ współpracuje ze sobą automatycznie w zależności od zapotrzebowania.Każdy ruszanie auta odbywa się za pomocą silnika elektrycznego do którego w odpowiednim momencie dołącza jednostka spalinowa. Przy pełnym naładowaniu baterii jesteśmy wstanie przejechać kilkaset metrów oczywiście przy odpowiedniej prędkości oraz warunkach.Gdy silnik benzynowy potrzebuje dodatkowej mocy np. podczas nagłego dodania gazu do wspólnej pracy włącza się silnik elektryczny.Ładowanie baterii odbywa się za pomocą hamowania w ten sposób zmagazynowana energia w akumlatorze zasila silnik elektryczny oraz wspiera jednostkę benzynową.Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co również przysłużyło się na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1598 cm3
Zakres mocy: 180 KM
Moment obrotowy: 265 Nm
Pojemność baterii: 1.49 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 60 KM
Moment obrotowy EV: 264 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 230 KM
Moment obr. układu: 350 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |