Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI Plug-in Hybrid G4FU wszedł do produkcji w roku 2021 i zasila modele marki Hyundai oraz Kia. Jednostka 1.6 T-GDi z rodziny Smartstream wyposażona we wtrysk bezpośredni z turbodoładowaniem oraz najnowszym systemem CVVD .Jest to pierwszy silnik benzynowy na świecie w którym zastosowano technologię bezstopniowego czasu otwarcia zaworów CVVD (Continuously Variable Valve Duration).
Pod maską znajdziemy wspomniany silnik 1.6 T-GDI 180KM zespolony z silnikiem elektrycznym o mocy 91KM oraz baterią litowo-polimoerową o pojemności 13.8kWh .Całkowita moc układu hybrydowego wynosi aż 265KM .Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować na specjalnych stacjach przy pomocy ładowarki 7,2kW.Producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora zasięg auta sięga aż 62km.
Tryb całkowicie elektryczny możemy uruchomić się za pomocą przycisku EV,natomiast po wyładowaniu się baterii silnik spalinowy włącza się samoczynnie do pracy.W trybie hybrydowym oba silniki współpracują ze sobą automatycznie co przekłada się na bardzo niskie zużycie paliwa..Bez wątpienia jest to godny uwagi napęd hybrydowy który sprawdza się zarówno w jeździe miejskiej jaki również w trasie.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1598 cm3
Zakres mocy: 180 KM
Moment obrotowy: 265 Nm
Pojemność baterii: 13.8 kWh
Zasięg silnika EV: 57-68 km
Moc silnika EV: 91 KM
Moment obrotowy EV: 304 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 16-18 kWh/100km
Moc układu: 265 KM
Moment obr. układu: 350 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 1) | (9.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |