Silnik Jaguar/L-R 1.5 12V Turbo Plug-in Hybrid PT153 wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila modele Jaguar oraz Range Rover. Nowoczesna jednostka 3 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w turbosprężarkę. Całość zespolona z 8-biegowym automatem przekazującym napęd na wszystkie koła. Cały układ hybrydowy powstał na bazie wspomnianej jednostki 1.5 12V o mocy 200KM zespolonej z silnikiem elektrycznym o mocy 109KM co łącznie daje moc systemową 309KM. Z racji tego, że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego. W tym przypadku producent deklaruje, że na pełnym naładowaniu akumulatora zasięg auta sięga między 55-68 km.
Jest to możliwe ze względu na zmagazynowanie energii w baterii litowo-jonowej o pojemności 15 kWh pod tylnymi siedzeniami. Musimy pamiętać, że w trybie elektryczny można poruszać się do 135km/h – powyżej tej prędkości auto przełącza się tryb spalinowy. W przypadku pełnego rozładowania baterii mamy kilka możliwości naładowania – z klasycznego gniazdka, publicznej ładowarki oraz przy pomocy silnika spalinowego. Czas ładowania z gniazda domowego wynosi około 6 godzi a wszystko jest uzależnione od instalacji oraz natężenia prądu. W testach przy spokojnej jeździe auto przy pełnym naładowaniu akumulatorów spala 3.5l/100km,natomiast przy rozładowanych do 100km/h wynik oscyluje około 6.5 l. Jednostka została seryjnie wyposażona w system start&stop oraz filtr cząstek stałych i spełnia normy spalin Euro6d
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1498 cm3
Zakres mocy: 200 KM
Moment obrotowy: 280 Nm
Pojemność baterii: 11.6-12.2 kWh
Zasięg silnika EV: 55-68 km
Moc silnika EV: 109 KM
Moment obrotowy EV: 260 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 16-19 kWh/100km
Moc układu: 309 KM
Moment obr. układu: 540 Nm
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |