Hybryda JLR 1.5 12V Turbo Plug-in Hybrid 309KM PT153

42
Hybryda JLR 1.5 12V Turbo Plug-in Hybrid 309KM PT153

Napędy hybrydowe Jaguar / L-R są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Jaguar/L-R 1.5 12V Turbo Plug-in Hybrid PT153 wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila modele Jaguar oraz Range Rover. Nowoczesna jednostka 3 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w turbosprężarkę. Całość zespolona z 8-biegowym automatem przekazującym napęd na wszystkie koła. Cały układ hybrydowy powstał na bazie wspomnianej jednostki 1.5 12V o mocy 200KM zespolonej z silnikiem elektrycznym o mocy 109KM co łącznie daje moc systemową 309KM. Z racji tego, że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego. W tym przypadku producent deklaruje, że na pełnym naładowaniu akumulatora zasięg auta sięga między 55-68 km.


Jest to możliwe ze względu na zmagazynowanie energii w baterii litowo-jonowej o pojemności 15 kWh pod tylnymi siedzeniami. Musimy pamiętać, że w trybie elektryczny można poruszać się do 135km/h – powyżej tej prędkości auto przełącza się tryb spalinowy. W przypadku pełnego rozładowania baterii mamy kilka możliwości naładowania – z klasycznego gniazdka, publicznej ładowarki oraz przy pomocy silnika spalinowego. Czas ładowania z gniazda domowego wynosi około 6 godzi a wszystko jest uzależnione od instalacji oraz natężenia prądu. W testach przy spokojnej jeździe auto przy pełnym naładowaniu akumulatorów spala 3.5l/100km,natomiast przy rozładowanych do 100km/h wynik oscyluje około 6.5 l. Jednostka została seryjnie wyposażona w system start&stop oraz filtr cząstek stałych i spełnia normy spalin Euro6d

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1498 cm3

Zakres mocy: 200 KM

Moment obrotowy: 280 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 11.6-12.2 kWh

Zasięg silnika EV: 55-68 km

Moc silnika EV: 109 KM

Moment obrotowy EV: 260 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 16-19 kWh/100km

Moc układu: 309 KM

Moment obr. układu: 540 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 0W-20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami