Silnik Jaguar/L-R 2.0 16V Turbo Plug-in Hybrid PT204 wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila modele Jaguar oraz Range Rover. Jest to nowoczesna jednostka z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w turbosprężarkę. Całość zespolona z 8-biegowym automatem przekazującym napęd na wszystkie koła. Cały układ hybrydowy powstał na bazie wspomnianej jednostki 2.0 16V 300KM zespolonej z silnikiem elektrycznym o mocy 143KM co łącznie daje moc systemową 404KM. Z racji tego, że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego. W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym naładowaniu akumulatora zasięg auta sięga między 40-59 km.
Jest to możliwe ze względu na zmagazynowanie energii w baterii litowo-jonowej o pojemności 15,4kWh pod tylnymi siedzeniami. Musimy pamiętać, że w trybie elektryczny można poruszać się do 135km/h – powyżej tej prędkości auto przełącza się tryb spalinowy. W przypadku pełnego rozładowania baterii mamy kilka możliwości naładowania jej – z klasycznego gniazdka, publicznej ładowarki oraz przy pomocy silnika spalinowego. Czas ładowania z gniazda domowego wynosi około 6 godzin a wszystko jest uzależnione od instalacji oraz natężenia prądu. Jednostka została seryjnie wyposażona w system start&stop oraz filtr cząstek stałych i spełnia normy spalin Euro6d.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1997 cm3
Zakres mocy: 300 KM
Moment obrotowy: 400 Nm
Pojemność baterii: 13.6-15.4 kWh
Zasięg silnika EV: 40-59 km
Moc silnika EV: 143 KM
Moment obrotowy EV: 275 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 17-24 kWh/100km
Moc układu: 404 KM
Moment obr. układu: 640 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |