Hybryda JLR 2.0 16V Turbo Plug-in Hybrid 404KM PT204

54
Hybryda JLR 2.0 16V Turbo Plug-in Hybrid 404KM PT204

Napędy hybrydowe Jaguar / L-R są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Jaguar/L-R 2.0 16V Turbo Plug-in Hybrid PT204 wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila modele Jaguar oraz Range Rover. Jest to nowoczesna jednostka z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w turbosprężarkę. Całość zespolona z 8-biegowym automatem przekazującym napęd na wszystkie koła. Cały układ hybrydowy powstał na bazie wspomnianej jednostki 2.0 16V 300KM zespolonej z silnikiem elektrycznym o mocy 143KM co łącznie daje moc systemową 404KM. Z racji tego, że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego. W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym naładowaniu akumulatora zasięg auta sięga między 40-59 km.


Jest to możliwe ze względu na zmagazynowanie energii w baterii litowo-jonowej o pojemności 15,4kWh pod tylnymi siedzeniami. Musimy pamiętać, że w trybie elektryczny można poruszać się do 135km/h – powyżej tej prędkości auto przełącza się tryb spalinowy. W przypadku pełnego rozładowania baterii mamy kilka możliwości naładowania jej – z klasycznego gniazdka, publicznej ładowarki oraz przy pomocy silnika spalinowego. Czas ładowania z gniazda domowego wynosi około 6 godzin a wszystko jest uzależnione od instalacji oraz natężenia prądu. Jednostka została seryjnie wyposażona w system start&stop oraz filtr cząstek stałych i spełnia normy spalin Euro6d.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1997 cm3

Zakres mocy: 300 KM

Moment obrotowy: 400 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 13.6-15.4 kWh

Zasięg silnika EV: 40-59 km

Moc silnika EV: 143 KM

Moment obrotowy EV: 275 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 17-24 kWh/100km

Moc układu: 404 KM

Moment obr. układu: 640 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • turbodoładowanie

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.0 L, typ oleju: 0W-20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami