Silnik Mazda 0.8 e-SkyActiv R-EV Wankel Hybrid N8-Y1 wszedł do produkcji w roku 2023 i zasila model Mazda MX-30.To najnowsza konstrukcja hybrydowa koncernu Mazda e-skyActiv z silnikiem rotorowym który pełni rolę generatora prądu.Mazda wprowadziła jako pierwsza na rynek napęd hybrydowy z silnikiem spalinowym w technologi Wankla.Jego ogromną zaletą są niewielkie wymiary,bardzo dobra praca na wysokich obrotach oraz niski poziom hałasu.Ale głównym powodem zastosowania tego typu jednostki są możliwości generowania dużej mocy przy tak małej konstrukcji..
Jest to nowa odmiana hybrydy w której wspomniany silnik spalinowy nie napędza kół a jedynie służy do ładowania akumlatorów.W tym przypadku silnik elektryczny o mocy 170KM jest głównym i jedynym źródłem napędu kół.Cały układ został wyposażony w duży akumlator o pojemności 17,8 kWh który można ładować prądem zmiennym oraz prądem stałym .Szybkie ładowanie prądem stałym do 80% to około 25 minut natomiast w opcji z prądem zmiennym to około 90minut.Producent przewiduje że w trybie EV -pełnym elektryku zasięg wynosi 85km .
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 830 cm3
Zakres mocy: 75 KM
Moment obrotowy: 116 Nm
Pojemność baterii: 17.8 kWh
Zasięg silnika EV: 85 km
Moc silnika EV: 170 KM
Moment obrotowy EV: 260 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 17.5 kWh/100km
Moc układu: 170 KM
Moment obr. układu: 260 Nm
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |