Silnik Mazda 2.0 16V e-SkyActiv-G 24V Hybrid PE-YK wszedł do produkcji w roku 2022 i zasila model Mazda CX-5.To nowoczesna konstrukcja w układzie mildHybrid w której wprowadzono szereg nowości technologicznych takich jak specjalna geometria komory spalania oraz system dezaktywacji cylindrów.To specjalny system który umożliwia odłączenie dwóch cylindrów z czterech w momencie kiedy nie ma dużego obciążenia silnika.Wszystko odbywa się automatycznie i kierowca nie odczuwa tej zmiany,w momencie przyspieszenia pojazdu cylindry wracają do pracy.
Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie systemu miękkiej hybrydy której zadaniem jest wspomaganie całego układu elektrycznego oraz obsługi systemów pokładowych.Energia która jest do tego potrzebna odzyskiwana jest podczas hamowania przy pomocy generatora prądu ISC.Te zabiegi znacząco wpłynęły na lepszą wydajność auta oraz obniża spalanie.Dodatkowo auta z tym silnikiem zostały seryjnie wyposażone w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop co pozwoliło na uzyskanie norm spalin Euro6d.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1998 cm3
Zakres mocy: 165 KM
Moment obrotowy: 213 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: - KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 24V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 165 KM
Moment obr. układu: 213 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |