Miękka hybryda Mazda 2.0 16V e-SkyActiv-G 24V Hybrid PE-YK

584
Miękka hybryda Mazda 2.0 16V e-SkyActiv-G 24V Hybrid PE-YK

Napędy hybrydowe Mazda są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 16V e-SkyActiv-G 24V Hybrid PE-YK wszedł do produkcji w roku 2022 i zasila model Mazda CX-5.To nowoczesna konstrukcja w układzie mildHybrid w której wprowadzono szereg nowości technologicznych takich jak specjalna geometria komory spalania oraz system dezaktywacji cylindrów.To specjalny system który umożliwia odłączenie dwóch cylindrów z czterech w momencie kiedy nie ma dużego obciążenia silnika.Wszystko odbywa się automatycznie i kierowca nie odczuwa tej zmiany,w momencie przyspieszenia pojazdu cylindry wracają do pracy.


Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie systemu miękkiej hybrydy której zadaniem jest wspomaganie całego układu elektrycznego oraz obsługi systemów pokładowych.Energia która jest do tego potrzebna odzyskiwana jest podczas hamowania przy pomocy generatora prądu ISC.Te zabiegi znacząco wpłynęły na lepszą wydajność auta oraz obniża spalanie.Dodatkowo auta z tym silnikiem zostały seryjnie wyposażone w  filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop co pozwoliło na uzyskanie norm spalin Euro6d.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1998 cm3

Zakres mocy: 165 KM

Moment obrotowy: 213 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: - KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 24V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 165 KM

Moment obr. układu: 213 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoita dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W-20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami