Silnik Mazda 2.0 16V e-SkyActiv-X 24V Hybrid HF-Y7 został wprowadzony w roku 2021 i zasilał modele Mazda 3 oraz Mazda CX-30.To nowoczesna konstrukcja w której znajdują się cechy silników diesla oraz benzyny z dodatkiem układu miękkiej hybrydy.Zamysłem inżynierów było stworzenie jednostki o bardzo niskim poziomie spalania przy jak najlepszych osiągach.
Zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne wzięte z jednostek benzynowych oraz diesla łączą w całość.Takim rozwiązaniem jest specjalny system SPCCI to samoczynny zapłon sprężonej mieszanki sterowany świecą zapłonową.Silnik otrzymuję bardzo ubogą mieszankę paliwowo-powietrze ( mała ilość paliwa plus duża ilość powietrza)sprężona pod bardzo wysokim ciśnieniem niespotykanym wcześniej w silnikach benzynowych.
Te zabiegi znacząco wpłynęły na niskie zużycie paliwa.Dodatkowo silnik został wyposażony w układ miękkiej hybrydy nazwany M Hybrid .Znajdziemy tu generator prądu ISC zintegrowany z rozrusznikiem który odpowiada za odzyskiwanie energii podczas hamowania .Energia jest magazynowana w akumlatorze o napięciu 24V która potem jest wykorzystywana między innymi do uruchamiania silnika oraz zasilania elektryki auta.Wszystkie te zabiegi znacząco wpłynęły na polepszenie parametrów silnika jego osiągów oraz spalania.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1998 cm3
Zakres mocy: 186 KM
Moment obrotowy: 240 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: - KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 24V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 186 KM
Moment obr. układu: 240 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |