Silnik Mazda 3.3 R6 24V e-SkyActiv-D 48V Hybrid T3-Y wszedł do produkcji w roku 2022 i zasilał modele Mazda CX-60. Konstrukcja silnika została oparta na znanej jednostce 4 -cylindrowej 2.2 SkyActiv-D do której dołożono kolejne dwa cylindry.W ten sposób powstał 6-cylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny o bardzo dobrej kulturze pracy.Ponadto silnik przeszedł szereg modyfikacji i jest przygotowany do spełnienia przyszłych rygorystycznych norm spalin.
Znajdziemy tu zaawansowaną technologię spalania DCPCI która poprawia osiągi oraz zmniejsza zużycie paliwa.To właśnie te nowatorskie rozwiązania pozwoliły Mazdzie uzyskać miano jednego z najczystszych diesli na rynku.Jednostka występuję z dwoma mocami 200KM w wersji na tylną oś oraz 254KM w wersji AWD.Silnik został zespolony z układem miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid Boost o mocy 17KM oraz niewielką baterią 033kWh.
Zasadą działania ukladu jest wspomaganie pracy jednostki oraz pracę w trybie EV podczas ruszania lub powolnej jazdy.To elektronika ustala czy w danym momencie może pracować silnik elektryczny.Zazwyczaj ma to miejsce podczas dojazdów w korkach czy powolnym toczeniu się auta.Po każdym mocniejszym dodaniu gazu silnik przechodzi w tryb spalinowy.Silnik posiada system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6d Jednostka może poszczycić się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.
Typ silnika: Diesel
Pojemność silnika: 3283 cm3
Zakres mocy: 200-254 KM
Moment obrotowy: 450-550 Nm
Pojemność baterii: 0.33 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 17 KM
Moment obrotowy EV: 153 Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 200-254 KM
Moment obr. układu: 450-550 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: Common Rail
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |