Silnik Mercedes 1.3 16V Turbo Plug-in Hybrid M282.91

247
Silnik Mercedes 1.3 16V Turbo Plug-in Hybrid M282.91

Napędy hybrydowe Mercedes-Benz są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes

Silnik Mercedes 1.3 16V Turbo Plug-in Hybrid M282.91 wszedł  do produkcji w roku 2022 i zasila modele Mercedesa Klasy A, B, CLA, GLA.Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki benzynowej 1.3 16V 160KM którą została zespolona z  silnikiem elektrycznym o mocy 102KM co łącznie dało moc systemowa 218KM.Silnik został wyposażony 8-biegową automatyczna skrzynia biegów G-DCT która przekazuje napęd na przednie koła.



Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.Czas ładowania baterii z gniazdka 230V wynosi około 6 godzin natomiast z ładowarki publicznej około 1 godzin do 80%. W testach auta wyposażone w ten układ mogą pokonać dystans w zależności od modelu od 56 do 77km w trybie EV czyli samym elektryku.Jest  to możliwe ze względu na pojemną baterię Litow-jonową o mocy 15.6kWh która jest umieszczona pod podłogą tylnych siedzeń.Podczas testów auto w układzie pełnej hybrydy w cyklu mieszanym spala około 4 litrów 100km,natomiast na trasie w graniach 5.5L/100km



Opis ogólny

To nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy  koncernów Renault Nissan Mitsubishi oraz firmy Daimler.Jednostka  weszła do produkcji w 2018 roku i będzie zasilała szereg modeli takich marek jak Renault,Dacia,Nissan,Mitsubishi oraz Mercedes-Benz.Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla Diesli.


Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy.Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d .

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1332 cm3

Zakres mocy: 160 KM

Moment obrotowy: 230-250 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 10.9 kWh

Zasięg silnika EV: 56-77 km

Moc silnika EV: 102 KM

Moment obrotowy EV: 300-330 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 15-17 kWh/100km

Moc układu: 218 KM

Moment obr. układu: 450 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W-20, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami