Silnik Mercedes 1.5 16V Turbo EQ Boost M264.91 wszedł do produkcji w roku 2019 i zasilał model Mercedes-Benz Klasa C W205.
Jednostki o pojemności 1.5 L oraz 2.0L z rodziny M260/M264 weszły do produkcji w 2017 roku i jest następcą silników z rodziny M270.Konstrukcja silnika nowoczesna, w której zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę twin-Scroll ,zmienne fazy rozrządu VVT oraz filtr cząstek stałych GPF. Ta odmiana występowała w dwóch wersjach o oznaczeniach M260 i M264 z napędem na tył oraz przód. Wersja M260 montowana była poprzecznie z napędem na oś przednią natomiast wersja M264 montowana była wzdłużnie i napędzała oś tylną. Trzeba nadmienić iż jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. W opinii użytkowników uchodzi za bardzo udaną konstrukcję, która charakteryzuje się dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niska awaryjnością.
Konstrukcja silnika wykonana z aluminium turbodoładowana wyposażona w dodatkowe elektryczne doładowanie EQ Boost. Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 14kW, z momentem obrotowym 150NM oraz instalacją elektryczną 48V. Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1497 cm3
Zakres mocy: 184 KM
Moment obrotowy: 280 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 14 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 184 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |