Silnik Mercedes 1.5 16V Turbo EQ Boost MHEV M264.91

148
Silnik Mercedes 1.5 16V Turbo EQ Boost MHEV M264.91

Napędy hybrydowe Mercedes-Benz są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes

Silnik Mercedes 1.5 16V Turbo EQ Boost M264.91 wszedł do produkcji w roku 2019 i zasilał model Mercedes-Benz Klasa C W205.



Jednostki o pojemności 1.5 L oraz 2.0L z rodziny M260/M264 weszły do produkcji w 2017 roku i jest następcą silników z rodziny M270.Konstrukcja silnika nowoczesna, w której zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę  twin-Scroll ,zmienne fazy rozrządu VVT oraz filtr cząstek stałych GPF. Ta odmiana występowała w dwóch wersjach o oznaczeniach M260 i M264 z napędem na tył oraz przódWersja M260 montowana była poprzecznie z napędem na oś przednią natomiast wersja M264 montowana była wzdłużnie i napędzała oś tylną. Trzeba nadmienić iż jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. W opinii użytkowników uchodzi za bardzo udaną konstrukcję, która charakteryzuje się dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niska awaryjnością.



Konstrukcja silnika wykonana z aluminium turbodoładowana  wyposażona w dodatkowe elektryczne doładowanie EQ Boost. Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 14kW, z momentem obrotowym 150NM oraz instalacją elektryczną 48V. Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1497 cm3

Zakres mocy: 184 KM

Moment obrotowy: 280 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 14 KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 184 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • Miękka Hybryda
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 25.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
100%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami