Silnik Mercedes 2.0 R4 16V EQ Power Plug-in Hybrid 333KM M274.92 AL wszedł do produkcji w roku 2020 jako kolejna odmiana hybrydy o nazwie EQ Power. Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki benzynowej 2.0 R4 16V 211KM, którą została zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 163KM co łącznie dało moc systemowa 333KM. Silnik został wyposażony w 9-biegową automatyczną skrzynię biegów G-Tronic, która przekazuje napęd na tylne koła.
Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego. W tym przypadku producent deklaruje, że na pełnym załadowaniu akumulatora auto w trybie EV pokona dystans 84-98km z prędkością nie większą niż 130km/h. Jest to możliwe ze względu na pojemną baterie litowo-jonową o pojemności aż 27kWh umieszczoną wewnątrz bagażnika.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1991 cm3
Zakres mocy: 211 KM
Moment obrotowy: 350 Nm
Pojemność baterii: 27 kWh
Zasięg silnika EV: 84-98 km
Moc silnika EV: 163 KM
Moment obrotowy EV: 440 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 26-28 kWh/100km
Moc układu: 333 KM
Moment obr. układu: 700 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |