Silnik Mercedes 2.1 R4 16V BlueTEC Hybrid OM651.92

129
Silnik Mercedes 2.1 R4 16V BlueTEC Hybrid OM651.92

Napędy hybrydowe Mercedes-Benz są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes

Silnik Mercedes 2.1 R4 16V BlueTEC Hybrid OM651.92 był stosowany w latach 2014-2018 w modelach marki Mercedes-Benz Klasy C/E/S.Układ hybrydowy powstał na bazie znanej jednostki wysokoprężnej 2.1 R4 16V 204KM którą została zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 27KM co łącznie dało moc systemowa 231KM.Silnik został wyposażony w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów G-Tronic, która przekazuje napęd na przednie koła. W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe w którym jest magazynowany prąd potrzebny do wspomagania  napędu spalinowego oraz jazdy w trybie elektrycznym


Układ hybrydowy pozwala na jazdę w kilku opcjach w trybie EV za pomocą silnika spalinowego oraz przy wspólnym przy pomocy elektryka.W trybie elektrycznym auto porusza się do prędkości 30km/h po przekroczeniu jej do pracy wchodzi napęd spalinowy.Dodatkowo przy poruszaniu się ze stałą prędkością silnik spalinowy wyłącza się i automatycznie auto przechodzi w tryb elektryczny.To pozwala na uzyskanie bardzo niskie poziomu spalania w mieście na poziomie 5-6 litrów.


Opis Ogólny

Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu.



Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek co przekłada się na lepsze osiągi. Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum. Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik współpracuje z Filtrem cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro  6. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za dpobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Bezsprzecznie największym jednostki atutem jest niska awaryjność.

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Pojemność silnika: 2143 cm3

Zakres mocy: 204 KM

Moment obrotowy: 500 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 27 KM

Moment obrotowy EV: 250 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 231 KM

Moment obr. układu: 750 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: Common Rail

BiTurbo

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • bardzo trwała jednostka

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie koszty części
  • awarie filtra DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: 0W30/5W30, wymiana po 25.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami