Silnik Mercedes 2.1 R4 16V BlueTEC Hybrid OM651.92 był stosowany w latach 2014-2018 w modelach marki Mercedes-Benz Klasy C/E/S.Układ hybrydowy powstał na bazie znanej jednostki wysokoprężnej 2.1 R4 16V 204KM którą została zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 27KM co łącznie dało moc systemowa 231KM.Silnik został wyposażony w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów G-Tronic, która przekazuje napęd na przednie koła. W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe w którym jest magazynowany prąd potrzebny do wspomagania napędu spalinowego oraz jazdy w trybie elektrycznym
Układ hybrydowy pozwala na jazdę w kilku opcjach w trybie EV za pomocą silnika spalinowego oraz przy wspólnym przy pomocy elektryka.W trybie elektrycznym auto porusza się do prędkości 30km/h po przekroczeniu jej do pracy wchodzi napęd spalinowy.Dodatkowo przy poruszaniu się ze stałą prędkością silnik spalinowy wyłącza się i automatycznie auto przechodzi w tryb elektryczny.To pozwala na uzyskanie bardzo niskie poziomu spalania w mieście na poziomie 5-6 litrów.
Opis Ogólny
Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu.
Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek co przekłada się na lepsze osiągi. Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum. Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik współpracuje z Filtrem cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro 6. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za dpobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Bezsprzecznie największym jednostki atutem jest niska awaryjność.
Typ silnika: Diesel
Pojemność silnika: 2143 cm3
Zakres mocy: 204 KM
Moment obrotowy: 500 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 27 KM
Moment obrotowy EV: 250 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 231 KM
Moment obr. układu: 750 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: Common Rail
BiTurbo
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |