Silnik Mercedes 3.0 R6 24V EQ Boost MHEV M256.93

183
Silnik Mercedes 3.0 R6 24V EQ Boost MHEV M256.93

Napędy hybrydowe Mercedes-Benz są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes

Silnik Mercedes 3.0 R6 24V EQ Boost MHEV M256.93 wszedł do produkcji w 2017 roku i zasila szereg modeli Mercedes-Benz. Konstrukcja silnika wykonana z aluminium z doładowaniem typu TwinTurbo, wyposażona w dodatkowe elektryczne doładowanie EQ Boost. Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 22kW, z momentem obrotowym 250NM oraz instalacją elektryczną 48V.



Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d .

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 2999 cm3

Zakres mocy: 367-435 KM

Moment obrotowy: 500-520 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.9 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 22 KM

Moment obrotowy EV: 250 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 367-435 KM

Moment obr. układu: 500-520 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

TwinTurbo

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.5 L, typ oleju: 0W-20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami