Silnik Mercedes 3.0 R6 24V EQ Boost MHEV M256.93 wszedł do produkcji w 2017 roku i zasila szereg modeli Mercedes-Benz. Konstrukcja silnika wykonana z aluminium z doładowaniem typu TwinTurbo, wyposażona w dodatkowe elektryczne doładowanie EQ Boost. Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 22kW, z momentem obrotowym 250NM oraz instalacją elektryczną 48V.
Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d .
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2999 cm3
Zakres mocy: 367-435 KM
Moment obrotowy: 500-520 Nm
Pojemność baterii: 0.9 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 22 KM
Moment obrotowy EV: 250 Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 367-435 KM
Moment obr. układu: 500-520 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
TwinTurbo
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |