Silnik Mercedes 3.0 V6 24V BiTurbo Plug-in Hybrid M276.82 był stosowany w latach 2014-2017 w modelach Mercedes Benz klasa S oraz GLE.Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki benzynowej 3.0 V6 24V 333KM która została zespolona silnikiem elektrycznym o mocy 116KM co łącznie dało potężną moc systemową 442KM.Silnik został wyposażony w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów G-Tronic Plus, która przekazuje napęd na tylne koła.
Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora auto w trybie EV pokona dystans 33km z prędkością nie większą niż 140km/h. Jest to możliwe ze względu na pojemną baterie litowo-jonweą o pojemności 8.7kWh.Czas ładowania baterii z gniazdka 230V wynosi około 4 godzin .
Dodatkowo kierowca ma możliwość wyboru jazdy z pośród czterech systemów:Hybrid – system automatycznie wybiera który silnik ma w danym momencie pracować z przewagą EV.E-MODE-to tryb w którym kierowca jest informowany czy w danym momencie dodać gaz czy lepiej zdjęć nogę z gazu aby pojazd mógł odzyskiwać energię przez tgz żaglowanie.CHARGE- tryb ładowania akumlatora przy pomocy silnika spalinowego.E-SAVE ten tryb utrzymuje pełne naładowanie akumlatora.Wszystkie te systemy w dużym stopniu wpływają na oszczędność oraz obniżają do minimum spalanie .
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2996 cm3
Zakres mocy: 333 KM
Moment obrotowy: 480 Nm
Pojemność baterii: 7.2 kWh
Zasięg silnika EV: 30-33 km
Moc silnika EV: 116 KM
Moment obrotowy EV: 340 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 15-17 kWh/100km
Moc układu: 442 KM
Moment obr. układu: 650 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
BiTurbo
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |