Silnik Mercedes 3.0 V6 24V BiTurbo Plug-in Hybrid M276.82

147
Silnik Mercedes 3.0 V6 24V BiTurbo Plug-in Hybrid M276.82

Napędy hybrydowe Mercedes-Benz są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes

Silnik Mercedes 3.0 V6 24V BiTurbo Plug-in Hybrid M276.82 był stosowany w latach 2014-2017  w modelach Mercedes Benz klasa S oraz GLE.Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki  benzynowej 3.0 V6 24V 333KM która została zespolona silnikiem elektrycznym o mocy 116KM co łącznie dało potężną moc systemową 442KM.Silnik został wyposażony w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów G-Tronic Plus, która przekazuje napęd na tylne  koła.



Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora auto w trybie EV pokona dystans 33km z prędkością nie większą niż 140km/h. Jest to możliwe ze względu na pojemną baterie litowo-jonweą o pojemności 8.7kWh.Czas ładowania baterii z gniazdka 230V wynosi około 4 godzin .



Dodatkowo kierowca ma możliwość wyboru jazdy z pośród czterech systemów:Hybrid – system automatycznie wybiera który silnik ma w danym momencie pracować z przewagą EV.E-MODE-to tryb  w którym kierowca jest informowany czy w danym momencie dodać gaz czy lepiej zdjęć nogę z gazu aby pojazd mógł odzyskiwać energię przez tgz żaglowanie.CHARGE- tryb ładowania akumlatora przy pomocy silnika spalinowego.E-SAVE ten tryb utrzymuje pełne naładowanie akumlatora.Wszystkie te systemy w dużym stopniu wpływają na oszczędność oraz obniżają do minimum spalanie .

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 2996 cm3

Zakres mocy: 333 KM

Moment obrotowy: 480 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 7.2 kWh

Zasięg silnika EV: 30-33 km

Moc silnika EV: 116 KM

Moment obrotowy EV: 340 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 15-17 kWh/100km

Moc układu: 442 KM

Moment obr. układu: 650 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

BiTurbo

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 0W30/5W30, wymiana po 25.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami