Silnik Mercedes 3.5 V6 24V CGI Hybrid M276.96 miał zastosowanie w latach 2013-2017 w modelu Mercedes-Benz Klasa S.Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki benzynowej 3.5 R4 V6 306KM którą została zespolona z mały silnikiem elektrycznym o mocy 27KM co łącznie dało moc systemowa 333KM.Silnik został wyposażony w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów G-Tronic Plus, która przekazuje napęd na przednie koła.
W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe w którym jest magazynowany prąd potrzebny do wspomagania napędu spalinowego .Auto z tym silnikiem wyposażone sa seryjnie w system start&Stop co znacząco zmniejsza misję spalin oraz spalanie.Każde zatrzymanie auta na światłach powoduje wyłączenie silnika po dodaniu gazu silnik spalinowy natychmiast wraca do pracy.
Opis ogólny jednostki :
Silnik Mercedes 3.5 V6 24V CGI o mocy 306KM był stosowany w szeregu modeli Mercedes Benz w latach 2011-2018. Jednostka jest spokrewniona z konstrukcją Chryslera Pentastar kiedy był on współwłasnością Daimler AG. Konstrukcja wykonana z aluminium, z powłoką cylindrów w technologii Nanoslide, wyposażona w niezależne zmienne fazy rozrządu 12 zaworów dolotowych oraz 12 wydechowych.
W jednostce zastosowano nowoczesny układ z wtryskiem bezpośrednim, z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi oraz system start&stop. W silniku wprowadzono najnowsze nowinki technologiczne, które wpłynęły na dużo wyższą kulturę pracy od poprzednika jak również niższy poziom spalania. Producent podaje, że wszystkie te zabiegi w znacznym stopniu obniżyły poziom spalania sięgającym do 24%. Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, bardzo dobrą dynamiką oraz świetną elastycznością.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 3498 cm3
Zakres mocy: 306 KM
Moment obrotowy: 370 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 27 KM
Moment obrotowy EV: 250 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 333 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |