Silnik Mercedes 3.5 V6 24V CGI Hybrid M276.96

255
Silnik Mercedes 3.5 V6 24V CGI Hybrid M276.96

Napędy hybrydowe Mercedes-Benz są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes

Silnik Mercedes 3.5 V6 24V CGI Hybrid M276.96 miał zastosowanie w latach 2013-2017  w modelu Mercedes-Benz Klasa S.Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki  benzynowej 3.5 R4 V6 306KM którą została zespolona z mały silnikiem elektrycznym o mocy 27KM co łącznie dało moc systemowa 333KM.Silnik został wyposażony w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów G-Tronic Plus, która przekazuje napęd na przednie koła.


W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe w którym jest magazynowany prąd potrzebny do wspomagania  napędu spalinowego .Auto z tym silnikiem wyposażone sa seryjnie w system start&Stop co znacząco zmniejsza misję spalin oraz spalanie.Każde zatrzymanie auta na światłach powoduje wyłączenie silnika po dodaniu gazu silnik spalinowy natychmiast wraca do pracy.



Opis ogólny jednostki :

Silnik Mercedes 3.5 V6 24V CGI o mocy 306KM był stosowany w szeregu modeli Mercedes Benz w latach 2011-2018. Jednostka jest spokrewniona z konstrukcją Chryslera Pentastar kiedy był on współwłasnością Daimler AG. Konstrukcja wykonana z aluminium, z powłoką cylindrów w technologii Nanoslide, wyposażona w niezależne zmienne fazy rozrządu 12 zaworów dolotowych oraz 12 wydechowych.



W jednostce zastosowano nowoczesny układ z wtryskiem bezpośrednim, z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi oraz system start&stop. W silniku wprowadzono najnowsze nowinki technologiczne, które wpłynęły na dużo wyższą kulturę pracy od poprzednika jak również niższy poziom spalania. Producent podaje, że wszystkie te zabiegi w znacznym stopniu obniżyły poziom spalania sięgającym do 24%. Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, bardzo dobrą dynamiką oraz świetną elastycznością.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 3498 cm3

Zakres mocy: 306 KM

Moment obrotowy: 370 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 27 KM

Moment obrotowy EV: 250 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 333 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 0W-30, 5W-30 / MB 229.6, wymiana po 25.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
100%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami