Silnik Mercedes 3.5 V6 24V Hybrid M272.97

104
Silnik Mercedes 3.5 V6 24V Hybrid M272.97

Napędy hybrydowe Mercedes-Benz są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes

Silnik Mercedes 3.5 V6 24V Hybrid M272.97 miał zastosowanie w latach 2009-2013 jako pierwsza hybryda koncernu Mercedes-Benz Klasa S.Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki benzynowej 3.5 R4 V6 279KM którą została zespolona z mały silnikiem elektrycznym o mocy 20KM co łącznie dało moc systemowa 299KM.Silnik został wyposażony w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów G-Tronic, która przekazuje napęd na przednie koła


W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe w którym jest magazynowany prąd potrzebny do wspomagania  napędu spalinowego .Auto z tym silnikiem wyposażone sa seryjnie w system start&Stop co znacząco zmniejsza misję spalin oraz spalanie.Każde zatrzymanie auta na światłach powoduje wyłączenie silnika po dodaniu gazu silnik spalinowy natychmiast wraca do pracy.



Opis ogólny

Jednostki z rodziny M272 były produkowany w latach 2004-2012 i został konstrukcyjnie oparty na poprzedniku M112.W odróżnieniu od starszej wersji w silniku zastosowano pojedynczą świece zapłonową na cylinder oraz rozrząd łańcuchowym został wsparty kołem zębatym.Konstrukcja silnika aluminiowa wykonana w systemie Siluminu(stop aluminium oraz krzemu) z tłokami aluminiowym pokrytymi żelazem wyposażona w zmienne fazy rozrządu VVT.



Wszystkie korbowody wykonane z kutej stali a wałki rozrządu odlane z żeliwa.Ze względu na nietypowe rozwarcia kata cylindrów 90 stopni które było bardzo nietypowe, konstruktorzy wprowadzili wałek wyrównujący którego celem było wyeliminowanie drgań.Niestety to rozwiązanie okazało się zmorą tego silnika który borykał się z awariami koła zębatego wałka wyrównującego ( tyczyło się to zazwyczaj modeli z lat produkcji 2004-2008). Po za tym silnik charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami,wysoką kultura pracy oraz dobrą dynamiką.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 3498 cm3

Zakres mocy: 279 KM

Moment obrotowy: 385 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 20 KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 299 KM

Moment obr. układu: 385 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • awarie koła zębatego wałka wywarzającego
  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: 0W30/5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami