Silnik Mercedes 3.5 V6 24V Hybrid M272.97 miał zastosowanie w latach 2009-2013 jako pierwsza hybryda koncernu Mercedes-Benz Klasa S.Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki benzynowej 3.5 R4 V6 279KM którą została zespolona z mały silnikiem elektrycznym o mocy 20KM co łącznie dało moc systemowa 299KM.Silnik został wyposażony w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów G-Tronic, która przekazuje napęd na przednie koła
W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe w którym jest magazynowany prąd potrzebny do wspomagania napędu spalinowego .Auto z tym silnikiem wyposażone sa seryjnie w system start&Stop co znacząco zmniejsza misję spalin oraz spalanie.Każde zatrzymanie auta na światłach powoduje wyłączenie silnika po dodaniu gazu silnik spalinowy natychmiast wraca do pracy.
Opis ogólny
Jednostki z rodziny M272 były produkowany w latach 2004-2012 i został konstrukcyjnie oparty na poprzedniku M112.W odróżnieniu od starszej wersji w silniku zastosowano pojedynczą świece zapłonową na cylinder oraz rozrząd łańcuchowym został wsparty kołem zębatym.Konstrukcja silnika aluminiowa wykonana w systemie Siluminu(stop aluminium oraz krzemu) z tłokami aluminiowym pokrytymi żelazem wyposażona w zmienne fazy rozrządu VVT.
Wszystkie korbowody wykonane z kutej stali a wałki rozrządu odlane z żeliwa.Ze względu na nietypowe rozwarcia kata cylindrów 90 stopni które było bardzo nietypowe, konstruktorzy wprowadzili wałek wyrównujący którego celem było wyeliminowanie drgań.Niestety to rozwiązanie okazało się zmorą tego silnika który borykał się z awariami koła zębatego wałka wyrównującego ( tyczyło się to zazwyczaj modeli z lat produkcji 2004-2008). Po za tym silnik charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami,wysoką kultura pracy oraz dobrą dynamiką.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 3498 cm3
Zakres mocy: 279 KM
Moment obrotowy: 385 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 20 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 299 KM
Moment obr. układu: 385 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |