Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo Plug-in Hybrid M274.92

121
Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo Plug-in Hybrid M274.92

Napędy hybrydowe Mercedes-Benz są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes

Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo Plug-in Hybrid M274.92 był stosowany w latach 2015-2018 w modelach Mercedes Benz Klasa C/E.Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki benzynowej 2.0 R4 16V 211KM którą została zespolona z  silnikiem elektrycznym o mocy 82-88KM co łącznie dało moc systemowa 279-286KM ( w zależności od wersji)Silnik został wyposażony w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów G-Tronic Plus która przekazuje napęd na tylne koła.


Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora auto w trybie EV pokona dystans 31km z prędkością nie większą niż 130km/h. Jest to możliwe ze względu na pojemną baterie litowo-jonweą o pojemności 6.4kWh. umieszczoną wewnątrz bagażnika.Natomiast przy pełnej hybrydzie według testów na odcinku 100km auto spala ponad 2 l.Czas ładowania baterii z gniazdka 230V wynosi około 3 godzin natomiast z ładowarki Wallbox około 2 godzin.W testach auto



Opis ogólny silnika :

Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo 211-218KM z rodziny M270/274 wszedł do produkcji  2012 roku i miał zastosowanie w szeregu modeli Mercedes-Benz.Jednostka o pojemności 2.0L weszła do produkcji w 2012 roku jako kolejna wersja z tej rodziny .W odróżnieniu od odmiany 1.6l w silniku zwiększono skok tłoka oraz stopień sprężenia co przełożyło się na dużo lepsze osiągi. Konstrukcja silnika nowoczesna, w której zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę oraz zmienne fazy rozrządu. Ta odmiana występowała w dwóch wersjach z napędem na tył oraz przód



Wersja M270 montowana była poprzecznie z napędem na oś przednią natomiast wersja M274 montowana była wzdłużnie i napędzała oś tylną. Trzeba nadmienić iż jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. W opinii użytkowników uchodzi za bardzo udaną konstrukcję, która charakteryzuje się dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niska awaryjnością.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1991` cm3

Zakres mocy: 211 KM

Moment obrotowy: 350 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 6.2-6.4 kWh

Zasięg silnika EV: 31-33 km

Moc silnika EV: 82-88 KM

Moment obrotowy EV: 340-440 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 11 kWh/100km

Moc układu: 279-286 KM

Moment obr. układu: 550-600 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Kompresor

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8-7 L, typ oleju: 0W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami