Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo Plug-in Hybrid M274.92 był stosowany w latach 2015-2018 w modelach Mercedes Benz Klasa C/E.Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki benzynowej 2.0 R4 16V 211KM którą została zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 82-88KM co łącznie dało moc systemowa 279-286KM ( w zależności od wersji)Silnik został wyposażony w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów G-Tronic Plus która przekazuje napęd na tylne koła.
Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora auto w trybie EV pokona dystans 31km z prędkością nie większą niż 130km/h. Jest to możliwe ze względu na pojemną baterie litowo-jonweą o pojemności 6.4kWh. umieszczoną wewnątrz bagażnika.Natomiast przy pełnej hybrydzie według testów na odcinku 100km auto spala ponad 2 l.Czas ładowania baterii z gniazdka 230V wynosi około 3 godzin natomiast z ładowarki Wallbox około 2 godzin.W testach auto
Opis ogólny silnika :
Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo 211-218KM z rodziny M270/274 wszedł do produkcji 2012 roku i miał zastosowanie w szeregu modeli Mercedes-Benz.Jednostka o pojemności 2.0L weszła do produkcji w 2012 roku jako kolejna wersja z tej rodziny .W odróżnieniu od odmiany 1.6l w silniku zwiększono skok tłoka oraz stopień sprężenia co przełożyło się na dużo lepsze osiągi. Konstrukcja silnika nowoczesna, w której zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę oraz zmienne fazy rozrządu. Ta odmiana występowała w dwóch wersjach z napędem na tył oraz przód.
Wersja M270 montowana była poprzecznie z napędem na oś przednią natomiast wersja M274 montowana była wzdłużnie i napędzała oś tylną. Trzeba nadmienić iż jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. W opinii użytkowników uchodzi za bardzo udaną konstrukcję, która charakteryzuje się dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niska awaryjnością.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1991` cm3
Zakres mocy: 211 KM
Moment obrotowy: 350 Nm
Pojemność baterii: 6.2-6.4 kWh
Zasięg silnika EV: 31-33 km
Moc silnika EV: 82-88 KM
Moment obrotowy EV: 340-440 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 11 kWh/100km
Moc układu: 279-286 KM
Moment obr. układu: 550-600 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Kompresor
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |