Pełna hybryda Nissan 1.6 16V e-Power Hybrid HR16DE

232
Pełna hybryda Nissan 1.6 16V e-Power Hybrid HR16DE

Napędy hybrydowe Nissan są stosowane w samochodach marki

  • Nissan
  • Infiniti

Silnik Nissan 1.6 16V e-Power Hybrid 143KM HR16DE wszedł do produkcji w roku 2022 i jest wspólną konstrukcją koncernów Renault oraz Nissan. Znajdziemy go pod maską Nissana Juke  oraz Renault Arkana i Captur. Cały napęd hybrydowy powstał na bazie wolnossącego  silnika 1.6 SCe  z wtryskiem wielopunktowym oraz dwoma silnikami elektrycznymi.Pod maską znajdziemy wspomniany silnik spalinowy o pojemności 1.6 i mocy 94KM zespolony z dwoma  silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 69KM.Jednostka benzynowa połączona jest z przekładnią czterobiegową,natomiast mocniejszy 49-konny silnik elektryczny posiada skrzynię dwu-biegową  która wspomaga dynamikę podczas ruszania .Całkowita moc układu  hybrydowego wynosi 143KM !


Pierwszy o mocy 49KM zasilanym baterią litowo-jonową o pojemności 1,2kWh oraz drugi 20-konny  pełniący rolę rozrusznika i generator prądu . Ruszanie auta odbywa się zawsze w trybie elektrycznym a jego jego dystans w  trybie eco uzależniony jest od naładowania baterii. Ładowanie akumlatora odbywa się automatycznie przez odłączenie jednostki spalinowej gdy auto porusza się  ze wzniesień jak również z odzyskiwania energii podczas hamowania . .Producent deklaruje że auto z tym napędem podczas jazdy miejskiej pokona dystans do 80%  w trybie elektrycznym .Bardzo ważną kwestią jest to że w momencie zatrzymania pojazdu silnik spalinowy nie pracuje co przekłada się na obniżenie spalania. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6dFull .

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1598 cm3

Zakres mocy: 94 KM

Moment obrotowy: 148 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.2 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 49 KM

Moment obrotowy EV: 205 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 143 KM

Moment obr. układu: 148 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30/RN17, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami