Silnik Nissan 1.6 16V e-Power Hybrid 143KM HR16DE wszedł do produkcji w roku 2022 i jest wspólną konstrukcją koncernów Renault oraz Nissan. Znajdziemy go pod maską Nissana Juke oraz Renault Arkana i Captur. Cały napęd hybrydowy powstał na bazie wolnossącego silnika 1.6 SCe z wtryskiem wielopunktowym oraz dwoma silnikami elektrycznymi.Pod maską znajdziemy wspomniany silnik spalinowy o pojemności 1.6 i mocy 94KM zespolony z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 69KM.Jednostka benzynowa połączona jest z przekładnią czterobiegową,natomiast mocniejszy 49-konny silnik elektryczny posiada skrzynię dwu-biegową która wspomaga dynamikę podczas ruszania .Całkowita moc układu hybrydowego wynosi 143KM !
Pierwszy o mocy 49KM zasilanym baterią litowo-jonową o pojemności 1,2kWh oraz drugi 20-konny pełniący rolę rozrusznika i generator prądu . Ruszanie auta odbywa się zawsze w trybie elektrycznym a jego jego dystans w trybie eco uzależniony jest od naładowania baterii. Ładowanie akumlatora odbywa się automatycznie przez odłączenie jednostki spalinowej gdy auto porusza się ze wzniesień jak również z odzyskiwania energii podczas hamowania . .Producent deklaruje że auto z tym napędem podczas jazdy miejskiej pokona dystans do 80% w trybie elektrycznym .Bardzo ważną kwestią jest to że w momencie zatrzymania pojazdu silnik spalinowy nie pracuje co przekłada się na obniżenie spalania. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6dFull .
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1598 cm3
Zakres mocy: 94 KM
Moment obrotowy: 148 Nm
Pojemność baterii: 1.2 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 49 KM
Moment obrotowy EV: 205 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 143 KM
Moment obr. układu: 148 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |