Hybryda Plug-in Opel 1.6 16V Turbo PHEV F16XHE

148
Hybryda Plug-in Opel 1.6 16V Turbo PHEV F16XHE

Napędy hybrydowe Opel / Stellantis są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.6 16V Turbo Plug-in Hybrid F16XHE wszedł do produkcji w 2021 roku i zasila model Opel Astra L Cały układ napędowy składa się jednostki spalinowej 1.6 16V Turbo 150KM  oraz silnika elektrycznego o mocy 110KM wraz z zespołem akumlatorów.Całkowita moc układu systemowego wynosi 181KM.Cały układ zespolony jest z  8-biegową  automatyczną skrzynią która przekazuje napęd na przedzie koła.Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.


Producent podaje że w trybie EV auto może pokonać dystans od 66km do  73KM .Energia jest  magazynowana w bateriach litowo -jonowej  o pojemności 12.4 kWh .Ładowanie odbywa się za pomocą klasycznego gniazdka 230V oraz z ładowarki publicznej.Czas ładowania z gniazdka 230V to około 5 godzin natomiast korzystając z ładowarki publicznej przy pomocy kabla 7kW wynosi ok.4 godzin Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d .

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1598 cm3

Zakres mocy: 150 KM

Moment obrotowy: 250 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 12.4 kWh

Zasięg silnika EV: 66-73 km

Moc silnika EV: 110 KM

Moment obrotowy EV: 320 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 14-15 kWh/100km

Moc układu: 181 KM

Moment obr. układu: 360 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niskie spalanie

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 0W-20 / PSA B71/ 0W-30 / PSA B71, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami