Silnik Opel 1.6 16V Turbo Plug-in Hybrid F16XHE wszedł do produkcji w 2021 roku i zasila model Opel Astra L Cały układ napędowy składa się jednostki spalinowej 1.6 16V Turbo 150KM oraz silnika elektrycznego o mocy 110KM wraz z zespołem akumlatorów.Całkowita moc układu systemowego wynosi 181KM.Cały układ zespolony jest z 8-biegową automatyczną skrzynią która przekazuje napęd na przedzie koła.Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.
Producent podaje że w trybie EV auto może pokonać dystans od 66km do 73KM .Energia jest magazynowana w bateriach litowo -jonowej o pojemności 12.4 kWh .Ładowanie odbywa się za pomocą klasycznego gniazdka 230V oraz z ładowarki publicznej.Czas ładowania z gniazdka 230V to około 5 godzin natomiast korzystając z ładowarki publicznej przy pomocy kabla 7kW wynosi ok.4 godzin Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d .
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1598 cm3
Zakres mocy: 150 KM
Moment obrotowy: 250 Nm
Pojemność baterii: 12.4 kWh
Zasięg silnika EV: 66-73 km
Moc silnika EV: 110 KM
Moment obrotowy EV: 320 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 14-15 kWh/100km
Moc układu: 181 KM
Moment obr. układu: 360 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |