Silnik PSA 1.6 16V PureTech Hybrid EP6 FADTXHPD wszedł do produkcji w 2022 roku i zasila szereg modeli koncernu PSA.Bazą napędu hybrydowego jest jednostka benzynowa 1.6 PureTech o mocy 180KM sprzężona z silnikiem elektrycznym z mocą 110KM co wspólnie daje 225KM mocy systemowej.Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora zasięg auta sięga między 52km a 67km.
Jest to możliwe ze względu na pojemną baterię litowo-jonweą o pojemności 13,2kWh umieszczoną pod podłogą między przednimi a tylnymi siedzeniami.Musimy pamiętać że w trybie elektryczny można poruszać się do 135km/h po wyżej auto przełącza się tryb spalinowy.W przypadku pełnego rozładowania baterii mamy kilka możliwości naładowania jej z klasycznego gniazdka,publicznej ładowarki oraz przy pomocy silnika spalinowego.Przy pierwszej opcji producent deklaruje pełne naładowanie potrwa około 7 godzin natomiast w opcji szybkiego ładowania z publicznej ładowarki wyniesie tylko 1 .godziny 45 minut.
Ponadto silnik spalinowy podczas jazdy podtrzymuje zgromadzoną energię oraz pomaga przy jej ładowaniu.Między innymi odbywa się to za pomocą odzyskiwania energii podczas hamowaniu.Jednostka seryjnie została wyposażona w system start&stop oraz Filtr cząstek stałych GPF ,co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d.Inżynierom z PSA udało się obniżyć pozom spalania w porównaniu ze starszymi odmianami,a co najważniejsze ograniczono emisję spalin .Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym.Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką,niskim poziomem spalania oraz bardzo dobrą kulturą pracy.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1598 cm3
Zakres mocy: 180-200 KM
Moment obrotowy: 250-300 Nm
Pojemność baterii: 12.4-15.6 kWh
Zasięg silnika EV: 52-67 km
Moc silnika EV: 110 KM
Moment obrotowy EV: 320 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 14-17 kWh/100km
Moc układu: 224-250 KM
Moment obr. układu: 320-360 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |