Hybryda Plug-in PSA 1.6 16V PureTech Hybrid EP6 FADTXHPD

962
Hybryda Plug-in PSA 1.6 16V PureTech Hybrid EP6 FADTXHPD

Napędy hybrydowe PSA są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot

Silnik PSA 1.6 16V PureTech Hybrid EP6 FADTXHPD wszedł do produkcji w 2022 roku i zasila szereg modeli koncernu PSA.Bazą napędu hybrydowego jest jednostka benzynowa 1.6 PureTech o mocy 180KM  sprzężona  z silnikiem elektrycznym  z mocą 110KM co wspólnie daje 225KM mocy systemowej.Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora zasięg auta sięga między 52km a 67km.


Jest to możliwe ze względu na pojemną baterię litowo-jonweą o pojemności 13,2kWh umieszczoną pod podłogą między przednimi a tylnymi siedzeniami.Musimy pamiętać że w trybie elektryczny można poruszać się do 135km/h po wyżej auto przełącza się tryb spalinowy.W przypadku pełnego rozładowania baterii mamy kilka możliwości naładowania jej z klasycznego gniazdka,publicznej ładowarki oraz przy pomocy silnika spalinowego.Przy pierwszej opcji producent deklaruje pełne naładowanie potrwa około 7 godzin natomiast w opcji szybkiego ładowania z publicznej ładowarki wyniesie tylko 1 .godziny 45 minut.


Ponadto silnik spalinowy podczas jazdy podtrzymuje zgromadzoną energię oraz pomaga przy jej ładowaniu.Między innymi odbywa się to za  pomocą odzyskiwania energii podczas hamowaniu.Jednostka seryjnie została wyposażona w system start&stop oraz  Filtr cząstek stałych GPF ,co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d.Inżynierom z PSA udało się obniżyć pozom spalania w porównaniu ze starszymi odmianami,a co najważniejsze ograniczono emisję spalin .Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym.Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką,niskim poziomem spalania oraz bardzo dobrą kulturą pracy.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1598 cm3

Zakres mocy: 180-200 KM

Moment obrotowy: 250-300 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 12.4-15.6 kWh

Zasięg silnika EV: 52-67 km

Moc silnika EV: 110 KM

Moment obrotowy EV: 320 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 14-17 kWh/100km

Moc układu: 224-250 KM

Moment obr. układu: 320-360 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobre osiągi
  • niskie spalanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.25 L, typ oleju: 0W30 C2, wymiana po po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami