Silnik PSA 1.6 16V PureTech R Hybrid EP6 FADTXHPR wszedł do produkcji w 2022 roku i zasila modele DS z napędem 4X4 oraz Peugeot 3008 i 508.Ta wersja napędu hybrydowego w porównaniu od słabszej odmiany różni się między innymi zastosowaniem podwójnego doładowania turbo-kompresor oraz intercooler. .Bazą napędu hybrydowego jest jednostka benzynowa 1.6 PureTech o mocy 225KM który został sprzężony z dwoma silnikami elektrycznymi.Pierwszy o mocy 110KM zintegrowany z przekładnią oraz drugi o mocy 113KM zasilający oś tylną.Łączna moc systemowa układu hybrydowego to odpowiednio 300km oraz 360KM w zależności od modelu.
Auta z tym napędem wyposażone są w kilka trybów jazdy z różnymi możliwościami natomiast tylna oś zawsze jest napędzana przez drugi silnik elektryczny.Cały układ współpracuje z 8 stopniową automatyczną przekładnią .Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora zasięg auta sięga między 51km a 67km.Jest to możliwe ze względu na pojemną baterię litowo-jonweą o pojemności 14,2kWh umieszczoną pod tylnymi siedzeniami.
Musimy pamiętać że w trybie elektryczny można poruszać się do 135km/h po wyżej auto przełącza się tryb spalinowy.W przypadku pełnego rozładowania baterii mamy dwie możliwości naładowania jej,z klasycznego gniazdka 230V oraz szybkiej publicznej ładowarki.Przy pierwszej opcji producent deklaruje pełne naładowanie potrwa około 8 godzin natomiast w opcji szybkiego ładowania przy pomocy ładowarki 7,4kWh około 2 godzin..Jednostka seryjnie została wyposażona w system start&stop oraz Filtr cząstek stałych GPF ,co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1598 cm3
Zakres mocy: 200 KM
Moment obrotowy: 300 Nm
Pojemność baterii: 12-14 kWh
Zasięg silnika EV: 51-66 km
Moc silnika EV: 110+113 KM
Moment obrotowy EV: 320+166 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 15-16 kWh/100km
Moc układu: 300-360 KM
Moment obr. układu: 520 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |