Silnik PSA 2.0 HDi 16V Hybrid4 200KM RHC miał zastosowanie w latach 2011-2018 w modelach Citroen DS5 oraz w Peugeot 3008 HYbrid4 i 508 RHX. Bazą całego układu hybrydowego jest jednostka 2.0 HDI o mocy 163KM która została zespolona z silnikiem elektrycznym z mocą 37KM co łącznie dało moc systemową 200KM.W tym układzie za przedni napęd odpowiada silnik spalinowy,natomiast tylna oś została wsparta przez silnik elektryczny.Mamy możliwość manualnego wyboru trybu elektrycznego ZEV na którym pokonamy kilka kilometrów z zerową emisją.
Trzeba pamiętać że jest to możliwe w odpowiednich warunkach i z prędkością nie większą niż 60km/h. Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tys. Wszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.
Typ silnika: Diesel
Pojemność silnika: 1997 cm3
Zakres mocy: 163 KM
Moment obrotowy: 300 Nm
Pojemność baterii: 1.1 kWh
Zasięg silnika EV: 2-5 km
Moc silnika EV: 37 KM
Moment obrotowy EV: 200 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 200 KM
Moment obr. układu: 450 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: Common Rail
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |