Pełna hybryda PSA 2.0 HDi 16V HYbrid4 200KM RHC

1031
Pełna hybryda PSA 2.0 HDi 16V HYbrid4 200KM RHC

Napędy hybrydowe PSA są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot

Silnik PSA 2.0 HDi 16V Hybrid4 200KM RHC miał zastosowanie w latach 2011-2018 w modelach Citroen DS5 oraz w Peugeot 3008 HYbrid4 i 508 RHX. Bazą całego układu hybrydowego jest  jednostka 2.0 HDI o mocy 163KM która została zespolona z silnikiem elektrycznym z mocą 37KM co łącznie dało moc systemową 200KM.W tym układzie za przedni napęd odpowiada silnik spalinowy,natomiast tylna oś  została wsparta przez silnik elektryczny.Mamy możliwość manualnego wyboru trybu elektrycznego ZEV na którym pokonamy kilka kilometrów z zerową emisją.


Trzeba pamiętać że jest to możliwe w odpowiednich warunkach i z prędkością nie większą niż 60km/h. Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tys. Wszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Pojemność silnika: 1997 cm3

Zakres mocy: 163 KM

Moment obrotowy: 300 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.1 kWh

Zasięg silnika EV: 2-5 km

Moc silnika EV: 37 KM

Moment obrotowy EV: 200 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 200 KM

Moment obr. układu: 450 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: Common Rail

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie filtra cząstek stałych Fap- jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

25%
0%
0%
0%
25%
0%
50%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

22.01.2024 Peugeot 3008 2.0 hybrid
(10.0)
Opinia: Super autko....
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Wygoda,,cisza,, przyspiesza,,spalanie...
Wady: Nie zauważyłem
  • Silnik: 163 km
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam