Silnik Renault 1.3 16V TCe Mild Hybrid o mocy 140KM lub 158KM z oznaczeniem H5Ht wszedł do produkcji w 2022 roku jako tzw. miękka hybryda i zasila modele Renault Captur, Austral oraz Arkana. Jednostka znana z wcześniejszych modeli Renault o oznaczeniu 1.3 TCe, która została poddana modyfikacji. Znajdziemy tu mały 12V silnik elektryczny z baterią o pojemności 0,15kwH dzięki czemu obniżono emisję spalin do poziomu 138g. Ponadto w silniku zastosowano filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na osiągnięcie rygorystycznych norm Euro6d-temp.
Konstrukcja silnika powstała przy współpracy dwóch koncernów Mercedesa oraz Renault i weszła do produkcji w 2018 roku .Znajdziemy ją pod maską szeregu modeli takich marek jak Renault, Dacia, Nissan, Mitsubishi oraz Mercedes-Benz. Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtrysku bezpośredniego typu Common Rail .Całość współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar. To bardzo nowatorskie rozwiązanie które do niedawana było stosowane tylko w silnikach diesla. Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu. Układ rozrządu oparty został na łańcuchu to duży atut który nie jest narażony na zerwanie jak w przypadku paska. Silnik charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką ,wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. Auta w cyklu mieszanym spalają średnio 7l co jest bardzo dobrym wynikiem zwłaszcza że mamy do czynienia z modelami typu SUV.W opinii użytkowników jednostka uchodzi za trwałą i mało awaryjną jednak wymaga odpowiedniego dbania o serwis oraz tankowania wysokiej jakości paliwa.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1332 cm3
Zakres mocy: 140-158 KM
Moment obrotowy: 260-270 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: - KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 12V mHEV (mikro)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 140-158 KM
Moment obr. układu: 260-270 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |