Silnik Renault 1.6 16V E-TECH Plug-in Hybrid H4M wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila modele Renault Captur oraz Megane IV. Cały napęd hybrydowy powstał na bazie wolnossącego silnika 1.6 SCe z wtryskiem wielopunktowym oraz dwoma silnikami elektrycznymi. Pod maską znajdziemy wspomniany silnik spalinowy o pojemności 1.6 92KM który został zespolony z silnikiem elektrycznymi o mocy 67KM co łącznie dało moc systemową 158KM.W tym układzie znajdziemy jeszcze jeden silnik elektryczny o mocy 34KM który pełni rolę generatora prądu oraz rozrusznika.!
Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora zasięg auta sięga 50 km Jest to możliwe ze względu na zmagazynowanie energii w bateri litowo-jonweą o pojemności 9.8kWh umieszczonej pod tylnymi siedzeniami..Musimy pamiętać że w trybie elektryczny można poruszać się do 135km/h po wyżej auto przełącza się tryb spalinowy.W przypadku pełnego rozładowania baterii mamy kilka możliwości naładowania jej z klasycznego gniazdka,publicznej ładowarki oraz przy pomocy silnika spalinowego
Pełne naładowanie baterii z gniazdka 230V przy użyciu klasycznej ładowarki wyniesie około 4.5 godziny.Po za tym układ posiada kilka trybów ładowania oraz utrzymania zgromadzonej energii.Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6dFull .
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1598 cm3
Zakres mocy: 92 KM
Moment obrotowy: 144 Nm
Pojemność baterii: 9.8 kWh
Zasięg silnika EV: 50 km
Moc silnika EV: 67 KM
Moment obrotowy EV: 205 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 15-18 kWh/100km
Moc układu: 158-160 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |