Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i Plug-in Hybrid 2ZR-FXE był stosowany w latach 2012-2015 w modelu Toyota Prius.Bazą jest jednostka benzynowa 1.8 16V Valvematic (2ZR-FAE) zespolona z dwoma silnikami elektrycznymi o mocach 72+31KM co łącznie dało 136KM.Technologia jaka jest wykorzystywana do napędu Hybrydowego to sprawdzony układ HSD/Hybrid Synergy Drive który jest stosowany od lat w Toyocie Prius. Cały układ zespolony jest z automatyczną planetarną skrzynią biegów e-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.
Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka 230V jak również z ładowarki publicznej.Pierwsza opcja ładowania to około 3.5 godziny natomiast szybsza publiczna to 2 godziny.Ponadto baterie sa ładowane podczas pracy silnika spalinowego podczas jazdy jak również podczas hamowania kiedy to jest odzyskiwana energia.Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać do 50 kilometry z maksymalną prędkością do 135km/h.
Każde ruszanie odbywa się za pomocą silnika elektrycznego jak również jazda aż do momentu rozładowania się baterii wtedy do pracy włącza się silnik spalinowy.Co bardzo istotne przełączanie się całegu układu jest automatyczne i praktycznie nie odczuwalne jedynie wyświetla się informacją na desce rozdzielczej.Toyoty Prius z tym napędem świetnie sprawdzają się w jeździe miejskiej gdzie są bez emisyjne a koszty ich użytkowania bardzo niskie.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1798 cm3
Zakres mocy: 98-99 KM
Moment obrotowy: 142 Nm
Pojemność baterii: 4.4-8.8 kWh
Zasięg silnika EV: 25-45 km
Moc silnika EV: 72+31 KM
Moment obrotowy EV: 163+40 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 5.2-10 kWh/100km
Moc układu: 122-136 KM
Moment obr. układu: 207 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |