Silnik Toyota 2.0 16V VVT-iE Hybrid e-Four M20A-FXS wszedł do produkcji w roku 2018 i zasilała model Toyota Corolla Cross .To kolejna odmiana napędu hybrydowego 2.0 VVT-iE w wersji 4×4 w której wprowadzono dodatkowy silnik elektryczny o mocy 41KM.Jednostka należy do rodziny Dynamic Force Engine i został oparty na modułowej platformie GA-B/TNGA. Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, wyposażona została podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iE + VVT-i oraz kombinowany wtrysk paliwa D4-S.
Baza napędu hybrydowego jest wyżej wymieniona jednostka spalinowa 2.0 w-CVT 152KM zespolona z dwoma silnikami elektrycznymi.Pierwszy o mocy 113KM oraz drugi z mocą 41KM co łącznie dało moc systemową 199KM.Jest to najnowszej generacji napęd hybrydowy 5-generacji który wprowadzono wraz modelem Toyota Corolla Cross 4×4.Rozwiązaniem tego systemu jest wprowadzenie drugiego silnika elektrycznego na tylna oś.W odróżnieniu od klasycznych rozwiązań ten silnik nie jest połączony mechanicznie z całym zespołem,za jego prace odpowiada komputer który włącza go w odpowiednim momencie.
W codziennym użytkowaniu auto wykorzystuje napęd przedni w momencie nagłego przyspieszenia czy jazdy w zakrętach do pracy wkracza tylny silnik z dodatkową mocą.Kolejnymi zmianami jest wprowadzenie mocniejszego o 5KM silnika w przekładni hybrydowej.Również wzrosła moc baterii litowo-jonowej o 14% w stosunku to starszej generacji..Działanie układu hybrydowego umożliwia kilka możliwości poruszania się na silniku spalinowy, w trybie EV-pełnym elektryku oraz opcji hybrydy.Każde ruszanie auta,manewry na parkinu oraz powolne podjazdu odbywają się w trybie elektrycznym.
Dodatkowo każdy postój na światłach lub w korku miejskim oba silnik są wyłączone przez co emisja Co2 jest zerowa.Ładowanie akumlatorów odbywa się podczas hamowania pojazdu oraz powolnej jazdy wtedy to hybryda odłącza silnik spalinowy a elektryk odzyskuje energię ładując baterię.Napęd hybrydowy w Toyocie przy jeździe do 70km/h napędza przednie koła ale głównym źródłem jest napęd elektryczny natomiast silnik spalinowy wspomaga go.W trybie EV Toyota może przejechać jedynie krótki dystans z nie dużą prędkością.
W normalnym trybie jazdy autostrada lub droga szybkiego ruchu głównym napędem jest silnik spalinowy elektryk jedynie wspiera go.Natomiast przy każdym nagłym wciśnięciu gazu lub dynamicznej jeździe oba silniki pracują z pełną mocą.Ponadto cały układ seryjnie został wyposażony w system Start&Stop oraz Filtr cząstek stałych GPF.Właśnie za sprawą tych wszystkich udogodnień poruszanie się autem jest bardziej efektowne oraz tańsze w codziennym użytkowaniu.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1987 cm3
Zakres mocy: 152 KM
Moment obrotowy: 190 Nm
Pojemność baterii: 1.4 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 113+41 KM
Moment obrotowy EV: 206+84 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 199 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |