Silnik Toyota 3.3 V6 24V Hybrid e-CVT 3MZ-FE

1189
Silnik Toyota 3.3 V6 24V Hybrid e-CVT 3MZ-FE

Napędy hybrydowe Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 3.3 V6 24V Hybrid e-CVT 3MZ-FE był stosowany w latach 2004-2009 w modelu Lexus RX II FL.Bazą napędu hybrydowego jest jednostka wolnossąca 3.3V6 211KM zespolona z dwoma silnika elektrycznymi.Pierwszy o mocy 167KM umieszczony na osi przedniej oraz drugi o mocy 68KM na osi tylnej co łącznie dało moc systemowa 272KM.Energia jest magazynowana w baterii niklowo-metalowo-wodorkowy NiMH umieszczonej pod tylnymi siedzeniami.


Każde ruszanie oraz jazda z niska prędkością odbywa się za pomocą silników elektrycznych obu osi.Przy wyższych prędkościach parują tylko napędy przednie w momencie zapotrzebowania na większą moc do pracy wchodzi silnik z tylnej osi.Odzyskiwanie energii odbywa się pod czas hamowania kiedy to silniki elektryczne działają jak generator i gromadzą ją w baterii.Cały układ hybrydowy znacząco wpływa na obniżenie spalania a co najważniejsze obniża emisję spalin Co2.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 3311 cm3

Zakres mocy: 211 KM

Moment obrotowy: 288 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 167+68 KM

Moment obrotowy EV: 333+130 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 272 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

01.03.2025 Lexus RX 400H 2gen
(9.0)
Opinia: Póki co jest to najlepsze auto jakim jeździłem pod każdym względem. Spalanie zależy od kierowcy. Dla rozsądnego kierowcy może być niskie. U mnie średnia na dystansie 600km to 7,5 l/100km. Mocne przyspieszenia jazda z dużą prędkością to 12,6l /100km (dystans 540km) Wystarczy przewidywać jazdę i umiejętnie
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - Silniki - Komfort - Wyciszenie - Dynamika - Rozwiązania techniczne - Prestiż marki
Wady: - trzeba często kontrolować akumulator 12V (jest mały i potrafi się szybko wyładować stacyjka nie jest w na "Ready") - strach przed uszkodzeniem na parkingach osiedlowych (takie auto chcemy utrzymać w stanie perfect)
  • Silnik: 272/3mzfe
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 360000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
31.12.2024 Lexus RX400h
(10.0)
Opinia: Najlepsze auto, jakim jezdzilem, mam je od ponad 4 lat. Wciaz na oryginalnej baterii trakcyjnej, od 19 lat... Nie wiem jak bylo pozniej, ale w moim roczniku ten silnik ma pasek rozrzadu, nie lancuch. Interwal wynosi 150 tys km i byl wymieniany 2 razy, razem z pompa wody.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, komfort jazdy, bezawaryjnosc
Wady: Trudno wymagac lepszego spalania, ale gdyby w RX400h mozna bylo osiagnac ok. 9 litrow w mieszanym, bylby silnikiem idealnym.
  • Silnik: 3.3 V6 211KM + 2 elektryki
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 388.000
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam