Silnik Toyota 3.3 V6 24V Hybrid e-CVT 3MZ-FE był stosowany w latach 2004-2009 w modelu Lexus RX II FL.Bazą napędu hybrydowego jest jednostka wolnossąca 3.3V6 211KM zespolona z dwoma silnika elektrycznymi.Pierwszy o mocy 167KM umieszczony na osi przedniej oraz drugi o mocy 68KM na osi tylnej co łącznie dało moc systemowa 272KM.Energia jest magazynowana w baterii niklowo-metalowo-wodorkowy NiMH umieszczonej pod tylnymi siedzeniami.
Każde ruszanie oraz jazda z niska prędkością odbywa się za pomocą silników elektrycznych obu osi.Przy wyższych prędkościach parują tylko napędy przednie w momencie zapotrzebowania na większą moc do pracy wchodzi silnik z tylnej osi.Odzyskiwanie energii odbywa się pod czas hamowania kiedy to silniki elektryczne działają jak generator i gromadzą ją w baterii.Cały układ hybrydowy znacząco wpływa na obniżenie spalania a co najważniejsze obniża emisję spalin Co2.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 3311 cm3
Zakres mocy: 211 KM
Moment obrotowy: 288 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 167+68 KM
Moment obrotowy EV: 333+130 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 272 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |