Silnik Toyota 3.5 V6 24V VVT-iW Multistage Hybrid 8GR-FXS wszedł do produkcji w roku 2021 i zasilał modele Lexus LS oraz Lexus LC.Jest najnowszej generacji jednostka benzynowa która weszła do produkcji w roku 2017 . Bazą napędu Hybrydowego jest jednostka benzynowa 3.5 V6 295KM wtryskiem bezpośrednim w układzie VVT-iW ze zmiennymi fazami rozrządu pracująca w cyklu Atkinsona..Do napędu hybrydy sprzężono silnik elektryczny o mocy 180KM co łącznie dało moc 359KM.
Układ został zespolony został z baterią litowo-jonową o pojemności 1.1kWh z napięciem 310V umieszczoną wewnątrz bagażnika.Toyota wprowadziła najnowszy system hybrydowy o nazwie Multistage Hybrid który znacząco wpłynął na osiągi oraz niskie spalanie.Silnik został wyposażony seryjnie w system start7stop co znacząco wpłynęło na obniżenie kosztów spalania oraz przyczyniło się do uzyskania norm spalin Euro6d.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 3456 cm3
Zakres mocy: 295 KM
Moment obrotowy: 350 Nm
Pojemność baterii: 1.1 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 180 KM
Moment obrotowy EV: 300 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 359 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |