Silnik Toyota 5.0 V8 32V Hybrid e-CVT 2UR-FSE był stosowany w latach 2009-2012 w modelu Lexus LS.Bazą napędu hybrydowego jest silnik spalinowy 5.0 V8 394KM sprzężony z silnikiem elektrycznym o mocy 224KM co łącznie dało moc systemową 445KM.Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub odległości do pracy automatycznie włącza się silnik benzynowy co jest odczuwalne.
Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów z maksymalną prędkością do 50km/h .Jest to idealne rozwiązanie podczas jazdy w tgz, korkach przy jeździe miejskie oraz manewrach na parkingach.Układ został zespolony z baterią Niklowo-metalowo-wodorkowa NiMH umieszczoną w bagażniku w którym jest magazynowana energia.Ladowanie baterii odbywa się poprzez odzyskiwania energii kiedy auto hamuje.Te rozwiązania znacząco wpływają na niższe koszty użytkowania.
Opis
Konstrukcja zaawansowana technologicznie wyposażona w połączone układy wtrysku paliwa bezpośredniego D4-S oraz rozproszonego MPI.Silnik wykonany w całości z aluminium,posiada specjalną głowicę Yamaha z tytanowymi zaworami.W ogólnej opinii uchodzi za bardzo trwały,jedynie występują drobne usterki osprzętu.Do najczęstszych trzeba zaliczyć awarię hydraulicznego napinaczna łańucha rozrządu ! Kolejną przypadłością jest pobór oleju około 0.5l na 1000 km ! Po za tym silnik może poszczycić się świetnymi osiągami,wysoką kultura pracy oraz bardzo dobra dynamiką.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 4969 cm3
Zakres mocy: 394 KM
Moment obrotowy: - Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 224 KM
Moment obrotowy EV: 300 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 445 KM
Moment obr. układu: 520 Nm
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |