Silnik Volvo 1.5 T4 Recharge Plug-in Hybrid B3154T10

134
Silnik Volvo 1.5 T4 Recharge Plug-in Hybrid B3154T10

Napędy hybrydowe Volvo są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 1.5 T4 Recharge Plug-in Hybrid B3154T10 wszedł do produkcji w roku 2020 i miał zastosowanie w modelu Volvo XC40.Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki  benzynowej 1.5 16V 129KM która została zespolona z  silnikiem elektrycznym o mocy 82KM co łącznie dało moc systemowa 211KM.Silnik został zespolony z dwusprzęgłową  7-biegową automatyczna skrzynia biegów DCTH  która przekazuje napęd na przednie koła.



To napęd typu Plug-in który można ładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.Czas ładowania baterii z gniazdka 230V wynosi około 4.5 godzin natomiast z ładowarki publicznej około 3 godzin. W trybie pełnej elektryki producent deklaruje pokonanie dystansu od 43 do 50km w rzeczywistości auo pokonuje niespełna 35-40km..Trzeba nadmienić że auto waży prawie 1.8 tony co przekłada się na dosyć wysoki poziom spalania oraz szybsze zużycie energii.W zestawie znajdziemy nie zbyt pojemną  baterię Litow-jonową o mocy 10.7kWh która jest umieszczona w tunelu środkowym.


Trzeba nadmienić że system jaki zastosowano w Volvo XC 40 nie pozwala na całkowite odłączenie silnika spalinowego od elektryka,czyli każde nagłe dodanie gazu wiąże się z pacą jednostki benzynowej.Powodem tego zabiegu jest dosyć duża waga auta oraz mała pojemność jednostki. Podczas testów w mieście auto w układzie pełnej hybrydy  spala około 3 litrów ,natomiast po wyczerpaniu baterii spalanie wzrasta średnio do około 8 litrów.Po za tym silnik jest bardzo dynamiczny a a jego parametry na wysokim poziomie o czym świadczy przyspieszenie do setki w 8.3 sekundy.



Opis ogólny

Silnik Volvo 1.5 T2 12V DRIVe GPF 129KM B3154T9 wszedł do produkcji w roku 2020 i miał zastosowanie w modelu Volvo XC40. Konstrukcja trzy cylindrowa wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę,współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną.Jak przystało na nowoczesne jednostki silnik została seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6d.Silnik charakteryzuje się dobra dynamiką wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1477 cm3

Zakres mocy: 129 KM

Moment obrotowy: 245 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 10.7 kWh

Zasięg silnika EV: 43-50 km

Moc silnika EV: 82 KM

Moment obrotowy EV: 160 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 15-16 kWh/100km

Moc układu: 211 KM

Moment obr. układu: 405 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.6 L, typ oleju: 0W-20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami