Silnik Volvo 1.5 T4 Recharge Plug-in Hybrid B3154T10 wszedł do produkcji w roku 2020 i miał zastosowanie w modelu Volvo XC40.Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki benzynowej 1.5 16V 129KM która została zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 82KM co łącznie dało moc systemowa 211KM.Silnik został zespolony z dwusprzęgłową 7-biegową automatyczna skrzynia biegów DCTH która przekazuje napęd na przednie koła.
To napęd typu Plug-in który można ładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.Czas ładowania baterii z gniazdka 230V wynosi około 4.5 godzin natomiast z ładowarki publicznej około 3 godzin. W trybie pełnej elektryki producent deklaruje pokonanie dystansu od 43 do 50km w rzeczywistości auo pokonuje niespełna 35-40km..Trzeba nadmienić że auto waży prawie 1.8 tony co przekłada się na dosyć wysoki poziom spalania oraz szybsze zużycie energii.W zestawie znajdziemy nie zbyt pojemną baterię Litow-jonową o mocy 10.7kWh która jest umieszczona w tunelu środkowym.
Trzeba nadmienić że system jaki zastosowano w Volvo XC 40 nie pozwala na całkowite odłączenie silnika spalinowego od elektryka,czyli każde nagłe dodanie gazu wiąże się z pacą jednostki benzynowej.Powodem tego zabiegu jest dosyć duża waga auta oraz mała pojemność jednostki. Podczas testów w mieście auto w układzie pełnej hybrydy spala około 3 litrów ,natomiast po wyczerpaniu baterii spalanie wzrasta średnio do około 8 litrów.Po za tym silnik jest bardzo dynamiczny a a jego parametry na wysokim poziomie o czym świadczy przyspieszenie do setki w 8.3 sekundy.
Opis ogólny
Silnik Volvo 1.5 T2 12V DRIVe GPF 129KM B3154T9 wszedł do produkcji w roku 2020 i miał zastosowanie w modelu Volvo XC40. Konstrukcja trzy cylindrowa wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę,współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną.Jak przystało na nowoczesne jednostki silnik została seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6d.Silnik charakteryzuje się dobra dynamiką wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1477 cm3
Zakres mocy: 129 KM
Moment obrotowy: 245 Nm
Pojemność baterii: 10.7 kWh
Zasięg silnika EV: 43-50 km
Moc silnika EV: 82 KM
Moment obrotowy EV: 160 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 15-16 kWh/100km
Moc układu: 211 KM
Moment obr. układu: 405 Nm
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |