Silnik Volvo 2.0 B6 16V 300KM Mild Hybrid B420T wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila szereg modeli marki Volvo.To nowoczesna jednostka benzynowa wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę pracująca w układzie tgz Miękkiej hybrydy.Milld Hybrid to połączenie jednostki spalinowej z instalacją elektryczną 48V o mocy 14KM której bezpośrednim celem jest zmniejszenie emisji Co2 oraz obniżenia spalania.
W tym układzie nie mam mowy o jeździe na silniku elektrycznym a jedynie jego wspomaganie podczas ruszania,manewrów czy przyspieszania.Energia która jest wytwarzana podczas hamowania czy wytrącania prędkości jest gromadzona w akumlatorach.Pozyskana energia jest wykorzystywana do wyżej wymienionych czynności co przekłada się na większą płynność pracy silnika.
Te rozwiązania idealnie sprawdzają się w jeździe miejskiej kiedy auto często stoi w korkach czy na światłach.Dzięki temu silnik spalinowy dostaje dodatkowy zastrzyk energii podczas ruszania ze światłe czy nagłego przyspieszania.Ponadto jednostka seryjnie została wyposażona w system start&stop oraz filtr cząstek stałych GPF.Te wszystkie rozwiązania pozwoliły na uzyskanie lepszych osiągów oraz spełnienie rygorystycznych normy spalin Euro 6d obecnie obowiązujących w silnikach benzynowych.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1969 cm3
Zakres mocy: 300 KM
Moment obrotowy: 420 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 14 KM
Moment obrotowy EV: 40 Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 300 KM
Moment obr. układu: 420 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |