Silnik Volvo 2.0D B5 Mild Hybrid Diesel D420T2 o mocy 235KM wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila szereg modeli marki Volvo.To nowoczesna jednostka wysokoprężna połączona z instalacją elektryczną 48V Mild Hybrid o mocy 14KM której bezpośrednim celem jest zmniejszenie emisji Co2 oraz obniżenia spalania.
W tym układzie nie mam mowy o jeździe na silniku elektrycznym a jedynie jego wspomaganie podczas ruszania,manewrów czy przyspieszania.Energia która jest wytwarzana podczas hamowania czy wytrącania prędkości jest gromadzona w akumlatorach.Pozyskana energia jest wykorzystywana do wyżej wymienionych czynności co przekłada się na większą płynność pracy silnika.
Te rozwiązania idealnie sprawdzają się w jeździe miejskiej kiedy auto często stoi w korkach czy na światłach.Dzięki temu silnik spalinowy dostaje dodatkowy zastrzyk energii podczas ruszania ze światłe czy nagłego przyspieszania.Silnik zaawansowany technologicznie, posiada system SCR ze zbiornikiem AdBlue o pojemności 11,5l, spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d.
Jednostka wyposażona w podwójne doładowanie w układzie sekwencyjnym z jedną turbosprężarką VNT oraz wtryskiem sprężonego powietrza PowerPulse, którego zdaniem jest szybsze działanie turbiny. Silnik może pochwalić się bardzo dobrymi osiągami, przyzwoitą kulturą pracy oraz świetną dynamiką.
Typ silnika: Diesel
Pojemność silnika: 1969 cm3
Zakres mocy: 235 KM
Moment obrotowy: 480 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 14 KM
Moment obrotowy EV: 40 Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 235 KM
Moment obr. układu: 480 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: Common Rail
TwinTurbo
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |