Silnik VW 1.5 16V eTSI Mild Hybrid EA211evo DPB/DFY wszedł do produkcji w roku 2019 i ma szerokie zastosowanie w modelach takich marek jak VW, Seat oraz Skoda. Silnik występuję z instalacją tgz,Miękkiej Hybrydy w skrócie to mechanizm rozrusznika i alternatora w jednym bezpośrednio połączonym z silnikiem paskiem klinowym.Zestaw składa się z generatora prądu 48V oraz małego akumlatora o pojemności 0,6kWh umieszczonego pod fotelem pasażera.
Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas rozruchu, przyspieszenia oraz pracy urządzeń elektrycznych pojazdu..Główne cechy tego systemu to szybszy rozruch jednostki,jazdę w pewnych warunkach na zgaszonym silniku oraz wyhamowywanie w trybie bez emisyjnym.Wszystko to jest możliwe ze względu na wspomniana instalację elektryczną przez którą jest gromadzony prąd potrzebny do wyżej wymienionych funkcji.
Ponadto jednostka seryjnie została wyposażona w system start&stop oraz filtr cząstek stałych GPF.Te wszystkie rozwiązania pozwoliły na uzyskanie lepszych osiągów oraz spełnienie rygorystycznych normy spalin Euro 6d Temp obecnie obowiązujących w silnikach benzynowych.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1498 cm3
Zakres mocy: 131-150 KM
Moment obrotowy: 200-250 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: - KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 131-150 KM
Moment obr. układu: 200-250 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |