Hybryda Plug-in VW 2.0 16V TFSI eHybrid EA888evo3 DLGA weszła do produkcji w roku 2019 i zasila samochody Audi A6 i A7. Bazą napędu jest znana jednostka 2.0 16V TFSI EA888 o mocy wyjściowej 252KM z maks. momentem 370Nm do którego dołączono silnik elektryczny z mocą 143KM i 350Nm co wspólnie daje moc systemową 299KM.W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe 11.3 kWh umieszczone pod podłogą bagażnika, Silnik współpracuje z 7-biegowym automatem S-tronic, który przekazywał napęd na wszystkie koła. Silnik pozwala na przejazd w trybie elektrycznym EV 46-58km z prędkością nie większą niż 135km/h.
Jednostka spalinowa
Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI o mocy 252KM, z rodziny EA888, wszedł do produkcji w 2014 roku. Jest to trzecia generacja tej jednostki. Konstrukcja silnika została poddana modyfikacjom w celu uniknięcia poważnych usterek, które dotknęły poprzednie wersje, co pozwoliło wyeliminować dużą awaryjność.
Najważniejszą zmianą było wprowadzenie faz rozrządu na obu wałkach, co łatwo można sprawdzić na obudowie silnika. Ale najbardziej oczekiwaną zmianą była zmodyfikowana budowa głowicy oraz tłoków, co pozwoliło na wyeliminowanie dużego zużycia oleju, które dotykało tych silników. Zastosowano nowy układ wtryskowy, a turbosprężarka otrzymała zawór spustowy sterowany elektronicznie. Te oraz wiele innych rozwiązań wpłynęły na wyższą kulturę pracy, lepszą dynamikę oraz niższy poziom spalania, a co najważniejsze, silnik stał się praktycznie bezawaryjny.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1984 cm3
Zakres mocy: 252 KM
Moment obrotowy: 370 Nm
Pojemność baterii: 14.1 kWh
Zasięg silnika EV: 46-58 km
Moc silnika EV: 143 KM
Moment obrotowy EV: 350 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 16-18 kWh/100km
Moc układu: 299-367 KM
Moment obr. układu: 450-500 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |