Pełna hybryda BMW 4.4 V8 32V ActiveHybrid N63B44

4608
Pełna hybryda BMW 4.4 V8 32V ActiveHybrid N63B44

Napędy hybrydowe BMW są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 4.4 ActiveHybrid znajduje zastosowanie w samochodach BMW X6 oraz Serii 7. Jest oparty na silniku 4.4 TwinPower N63, do którego został dołączony silnik elektryczny. W przypadku modelu BMW X6, moc wyjściowa auta to 407KM z maksymalnym momentem 600Nm. Do tego dołączono silnik elektryczny o mocy 91KM i 260Nm, co wspólnie daje moc 485KM i 780Nm. W tej wersji zastosowano różne rozwiązania, przede wszystkim auto może poruszać się bezpośrednio na samym silniku elektrycznym na kilka kilometrów. Dwa napędy, które są w X6, czynią ją najmocniejszą hybrydą na świecie! Napęd jest sprzężony z 7-biegowym automatem, który napędza cztery koła, a w trybie ręcznym napędzany jest przez silnik spalinowy. W tej wersji silnik współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 86KM oraz 91KM, ten układ powstał przy współpracy z Mercedesem, Chryslerem oraz GM. W tych zestawieniach BMW X6 może korzystać z kilku wersji napędu – spalinowy, elektryczny lub wspólny, wszystko jest uzależnione od warunków, w jakich się znajdzie. Na samym silniku elektrycznym auto może pokonać odcinek 2km z prędkością 60KM/h, potem automatycznie przechodzi na tryb spalinowy lub wspólny. Ładowanie akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych o pojemności 2.4kWh odbywa się również podczas hamowania. Producent podaje, że spalanie przy tym napędzie hybrydowym zmniejszyło się o 20%, a wynik jaki można osiągnąć to około 10l/100km.


W przypadku modelu BMW Serii 7, moc wyjściowa to 448KM z maksymalnym momentem 650Nm, do którego dołączono silnik elektryczny o mocy 20KM i 210Nm, co łącznie daje moc 465KM i 700Nm. W drugiej odmianie moc jest mniejsza, jednak tu mamy do czynienia z zupełnie innym segmentem auta. Tak jak w wersji X6, ładowanie również odbywa się przez odzyskiwanie energii podczas hamowania, a energię gromadzi się w bateriach litowo-jonowych ukrytych w części bagażowej. W tym zestawieniu, włącznie z silnikiem spalinowym, współpracuje silnik elektryczny, przez co udało się zredukować spalanie do 17%, czyli około 9.5l na 100km. Na te osiągi mają również wpływ systemy start&stop oraz 8-biegowa przekładnia zmiany biegów. Dużym plusem jest wykorzystanie energii z akumulatorów podczas postoju, np. układu klimatyzacji, gdzie można zaprogramować temperaturę oraz działanie wszelkich układów pokładowych.

Podsumowując, obie wersje silników są bardzo dobrym rozwiązaniem, które bezsprzecznie obniża koszty użytkowania auta.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 4395 cm3

Zakres mocy: 408-450 KM

Moment obrotowy: 600-650 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.4-2.6 kWh

Zasięg silnika EV: 2.5 km

Moc silnika EV: 91+86 KM

Moment obrotowy EV: 280+260 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 465-485 KM

Moment obr. układu: 780 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobre osiągi
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszty utrzymania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.5 L, typ oleju: Castrol 5W30
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
100%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami