Silnik Volvo 2.0 T8 Twin Engine Hybrid o mocy 303 lub 320KM o momencie obrotowym 400Nm miał zastosowanie w samochodach Volvo V60,V90,XC60 XC90. Jednostka współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 87KM z momentem obrotowym 240Nm co łącznie po przeliczeniu daje moc 390 lub 407KM. Na samym silniku elektrycznym możemy pokonać dystans od 44-56 km/h maksymalnie z prędkość do 120km/h. Silnik elektryczny o mocy 87KM jest zamontowany na tylnej osi i podczas jazdy czy ruszania wspomaga silnik spalinowy.
Volvo XC90 Twin Engine T8 w którym znajdziemy napęd hybrydowy o łącznej mocy 407KM stał się najbardziej ekskluzywną i najmocniejszą hybrydą w swojej klasie.W aucie znajdziemy wiele nowinek technologicznych które pozwalają na wykorzystanie najlepszych opcji napędów,do dyspozycji mamy pięć trybów jazdy.
Hybrid – to tryb automatyczny który dobiera najlepszą opcję do jazdy która ma zapewnić najniższe spalanie.
Pure electric- w tej opcji silnik korzysta jedynie z silnika elektrycznego które napędza tylną oś,zasięg na tym napędzie producent przewiduje na około 40km.Tryb sprawdza się najlepiej w ruchu miejskim,podczas nagłego przyspieszenia lub przekroczenia wyższych prędkości do pracy włącza się silnik spalinowy.
Power – to tryb wspólny gdzie jednostka benzynowa pracuje jako główna a silnik elektryczny ma za zadanie podczas nagłego przyspieszania wspomagać silnik spalinowy.A łączna suma momentu obrotowego to 640Nm !!!
AWD – to stały napęd na wszystkie koła,niestety jest najmniej oszczędny.
Save – tryb odpowiada za naładowanie baterii,jeżeli poziom energii jest niski auto doładowuje go aby w można było skorzystać z opcji jazdy na samym silniku elektrycznym.
A samochodzie XC90 znajdziemy najnowsze rozwiązania technologiczne które pozwalają na najlepsze wykorzystanie pracy obu napędów.Przede wszystkim auto zostało wyposażone w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów która jest sterowana elektronicznie za pomocą systemu shift by wire.
Między skrzynią a silnikiem zamontowano zintegrowane urządzenie CISG pełniące rolę rozrusznika oraz alternatora, oraz jest generatorem elektrycznym o dużej mocy.Jest to integralna część napędu która pozwala na bezproblemowe przejście z trybu elektrycznego na spalinowy.W aucie znajdziemy nowatorski system chłodzenia oraz klimatyzacji który odpowiada za chłodzenie akumlatora oraz systemu CSIG.
Jedną z ważniejszych kwestii jest system odzyskiwania energii podczas hamowania,w tej odmianie zastosowano dwustopniowy system hamowania.Zasadą działania jest mieszany system który wykorzystuje technologię brake-by-wire i zmienia ją w energię elektryczną magazynując ją w akumlatorach.Te oraz inne rozwiązania które zostały wprowadzone do tego modelu oraz układu hybrydowego pozwala na uzyskanie jak najlepszych osiągów przy bardzo niskim spalaniu.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1969 cm3
Zakres mocy: 303-320 KM
Moment obrotowy: 400 Nm
Pojemność baterii: 9.2-11.6 kWh
Zasięg silnika EV: 45-56 km
Moc silnika EV: 87 KM
Moment obrotowy EV: 240 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 16-17 kWh/100km
Moc układu: 390-407 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |
Volvo V60 II 2.0 T8 Twin Engine Hybrid 390KM (B4204T34)
Volvo S90 II 2.0 T8 Twin Engine Hybrid 390KM (B4204T34)
Volvo S90 II 2.0 T8 Twin Engine Hybrid 407KM (B4204T35)
Volvo V90 II 2.0 T8 Twin Engine Hybrid 390KM (B4204T34)
Volvo V90 II 2.0 T8 Twin Engine Hybrid 407KM (B4204T35)
Volvo XC60 II 2.0 T8 Twin Engine Hybrid 390KM (B4204T34)
Volvo XC60 II 2.0 T8 Twin Engine Hybrid 407KM (B4204T35)
Volvo XC90 II 2.0 T8 Twin Engine Hybrid 407KM (B4204T35)
Volvo XC90 II FL 2.0 T8 Twin Engine Hybrid 390KM (B4204T34)